کلیه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و استفاده از اپلیکیشن تأمین من مجانی است

کلیه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی و استفاده از اپلیکیشن تأمین من مجانی است به گزارش کاروخدمت، خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی همچون استعلام سوابق بیمه پردازی، اطلاع از استحقاق درمان، مشاهده حکم و فیش مستمری، ثبت نام وام بازنشستگان و... صرفا از راه سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) ˮتأمین منˮ و به شکل کاملاً مجانی در دسترس تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان قرار دارد.


به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، با هدف تسهیل در عرضه خدمات و در قالب طرح تأمین اجتماعی دیجیتال و هوشمند، هم اکنون برخی از پرکابردترین خدمات سازمان تأمین اجتماعی که مخاطب این خدمات گروههای بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران و هم کارفرمایان هستند، بدون احتیاج به رجوع حضوری به شعب و کارگزاری های این سازمان و به صورت الکترونیک و غیرحضوری عرضه می شوند.
تعداد خدمات غیرحضوری قابل عرضه به مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی در ابتدای دوره مدیریت اخیر سازمان تأمین اجتماعی، ۳۰ خدمت بود که با توسعه این خدمات هم اکنون به ۴۴ خدمت رسیده است. همینطور تعداد خدمات غیرحضوری قابل عرضه در اپلیکیشن تأمین من هم به تازگی به ۳۹ خدمت افزایش پیدا کرده است.
برپایه این گزارش، جهت استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، تنها به ثبت نام مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نیاز است و کلیه خدمات غیرحضوری عرضه شده در این سامانه و هم برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین من" که برای نصب روی تلفن های هوشمند طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است، کاملا مجانی است.
برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین من که تنها اپلیکشین رسمی در رابطه با خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی است، از سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی https: //tamin.ir/page/app و هم از فروشگاه های مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل دریافت است و امکان عرضه خدمات مجانی غیرحضوری بر بستر گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه ۵ و بالاتر و همینطور وب اپلیکیشن (رایانه و گوشی تلفن همراه هوشمند) را دارا می باشد. جهت استفاده از این اپلیکیشن؛ دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی الزامی است.
روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی ضمن دعوت از تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان در رابطه با این سازمان برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، اعلام نموده است برنامه های کاربردی و سایت های اینترنتی غیر از این سامانه و اپلیکیشن "تأمین من" که با تبلیغات گسترده، مدعی عرضه بخشی از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی هستند (ازجمله سوابق شمار، پیشخوان، استعلام سوابق بیمه، همه کاره، همیار اداری، کارمند، کارمند پلاس، کافی نت همراه و... )، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند.
بعضی از سایت ها و اپلیکیشن های مدعی عرضه تمام یا بخشی از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی، مبالغی را برای عرضه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از مردم مطالبه می کنند و بعضی از آنها هم صرفا متقاضیان را به سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی منتقل می کنند.
سازمان تأمین اجتماعی همینطور اعلام نموده است بعضی از این سامانه ها هم اطلاعات هویتی، شماره تماس و اطلاعات هویتی دیگر را از مردم و متقاضیان این خدمات تقاضا می کنند که عرضه این گونه اطلاعات به افراد و مجموعه های ناشناس می تواند زمینه ساز سو استفاده های احتمالی باشد.




منبع:

1401/11/27
12:41:41
5.0 / 5
968
تگهای خبر: اینترنت , بیمه , توسعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید