یك مقام مسئول در وزارت كار:

4800 كارگر مناطق سیل زده مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند

4800 كارگر مناطق سیل زده مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند كاروخدمت: مدیركل پشتیبانی از پایداری مشاغل و بیمه بیكاری وزارت كار، با اشاره به اینكه 4800 كارگر در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیكاری دریافت می كنند، از پرداخت تسهیلات به بنگاه های نیازمند نوسازی آگاهی داد.



به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، كریم یاوری با اشاره به اینكه در سال رونق تولید كارگران، كارفرمایان، سهامداران، سرمایه گذاران و مدیران بنگاه های اقتصادی در خط مقدم اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند، گفت: الان كارگران نیز به رغم مضائق مالی و دستمزدهای حداقلی با تمام توان در پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها دوش به دوش كارفرمایان در رفع مشكلات بنگاه ها اهتمام دارند.
وی درباره آخرین وضعیت كارگران و بنگاه های مناطق سیل زده در روزهای نوروز افزود: تمام كارگران مشمول قانون كار و تامین اجتماعی كه در اثر خسارت ناشی از سیل در كشور كار خودرا برای مدت محدودی از دست داده اند از حمایت پرداخت مقرری بیمه بیكاری بهره مند شده اند.
مدیر كل پشتیبانی از پایداری مشاغل و بیمه بیكاری وزارت كار با اشاره به اینكه تعداد حدود ۴۸۰۰ نفر از كارگران بیمه شده كه در حادثه ناشی از سیل از كار بیكار شده اند مقرری ماهانه بیمه بیكاری دریافت می كنند، اضافه كرد: مشكلات بنگاه های اقتصادی مشكل دار فقط نقدینگی نیست بلكه قسمتی از مشكلات مانند بالا بودن هزینه های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران، بعضاً سوء مدیریت و غیره درون كارگاهی است.
این مقام مسئول در وزارت كار، همین طور با اشاره به اینكه بخش دیگری از مشكلات بنگاه های برون كارگاهی و ناشی از ركود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق كالا، مطالبات از سایر سازمان ها هستند، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ بنگاه های اقتصادی از محل رونق تولید برای تثبیت اشتغال و بهینه كردن خطوط تولید و ادامه فعالیت حدود بیشتر از ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند.
یاوری اضافه كرد: در سال ۱۳۹۸ نیز طرح رونق تولید برای واحد های صنعتی و معدنی كوچك و متوسط اجرا می شود؛ همین طور به بنگاه هایی كه نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و دارای طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیكی ۶۰ درصد اجرا هستند تسهیلات پرداخت می شود.
تثبیت ۳۵۰ هزار شغل با حمایت ۱۸۴۱ بنگاه در سال گذشته
مدیركل پشتیبانی از پایداری مشاغل و بیمه بیكاری وزارت كار، گفت: در جهت صیانت از نیروی كار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها در سال ۹۷ با حمایت های موثر از ۱۸۴۱ بنگاه موجبات تثبیت حدود ۳۵۰ هزار نفر شغل فراهم آمد.
وی افزود: مسائل مربوط به حدود ۱۳۵۰ بنگاه مشكل دار را با جدیت رصد، پیگیری و دنبال می نماییم و در جهت رفع مشكلات آنان برای پایداری تولید از هیچ كوششی دریغ نمی نماییم.
یاوری گفت: استانداران بعنوان رئیس كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به همراه كلیه اعضاء كارگروه به شكلی برنامه ریزی كنند كه هر روز یك بنگاه مشكل دار و یا بحرانی را مورد بازدید قرار داده و از محل بنگاه با هم فكری مدیران، كارفرمایان و سهامداران كارگران مشكلات آنها را بررسی و رسیدگی و حل و فصل كنند.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: مدیران و كارفرمایان بنگاه های اقتصادی متقاضی اصلاح ساختار اقتصادی باید طرح خودرا به تصویب وزارتخانه ذیربط برسانند. تمامی كارگران و كاركنان مشمول قانون كار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیكاری می شوند.
وی با اشاره به اینكه از سال جاری بعضی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در استان ها برگزار می شود، اظهار داشت: سامانه ستاد تسهیل برای تسهیل ارتباط متقاضیان با ستاد و شفاف سازی و تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده ها و نظارت ستاد بر روند اقدامات توسط دستگاه ها نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد.


منبع:

1398/05/02
12:00:35
5.0 / 5
2099
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , بازسازی , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید