ضرورت توجه خیرین مدرسه ساز به عدالت جنسیتی

ضرورت توجه خیرین مدرسه ساز به عدالت جنسیتی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر لزوم توجه خیرین به مبحث عدالت جنسیتی تصریح کرد و اظهار داشت: با عنایت به فعالیتهای صورت گرفته در عرصه آموزش دختران پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ایم اما هنوز درصد کمی بازماندگی و درصدی ترک تحصیل در دختران داریم که طول دوره آموزش را برای دختران مقداری کوتاه می کند و امکان دارد کرونا هم مساله را دشوارتر کند.


به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز که در سالن مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از تلاش و همراهی خیرین برای توسعه علم و دانش برای کودکان این سرزمین قدردانی کرد و اظهار داشت: اقدامات شما خیرین بسیار ارزشمند است. از کار خوبی که هر سال وزارت آموزش و پرورش برای قدردانی از خیرین انجام می دهد هم سپاسگزارم.
وی ادامه داد: تجلیل از خیرین مناسبت بسیار مهمی است چونکه تشکر از مخلوق، تشکر از خالق است و اگر از مخلوق و کارهای ارزشمندی که صورت می گیرد بخصوص در این شرایط که علل زیادی هم برای مشکلات، ناامیدی، سختی و دشواری پیش رو داریم قدردانی نماییم، این تکریم از زحمات، خودش منشا امید و انرژی مثبت و رویش های نوینی است که می تواند آینده را روشن و مسیر راه را ترسیم و تعریف کند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مدرسه سازی اتفاق مهمی است و امیدوارم این تکریم سبب شود این کار خیر، توسعه و عمق بیشتری یابد و ثمرات و برکاتش برای این کشور و آیندگان باقی بماند اظهار نمود: لازم است مبحث مدرسه سازی را با هوشمندسازی نظام آموزش کشور بیشتر سازگار نماییم. البته این نگاه سنتی نگاه خوبی است که بخواهیم مدرسه را بعنوان یک معماری و سازه بسازیم اما امروز ساختن مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس موجود، بسیار مهم می باشد که همان دسترسی به آموزش مجازی یا تبلت است.
وی ادامه داد: خیرین حتما این مورد را در فعالیتهای شان لحاظ کرده اند اما بنده هم خواستم تاکید بیشتری در اینباره داشته باشم.
ابتکار همینطور ضمن اشاره به اینکه نکته بعد توجه به خود خیرین توسط وزارت آموزش و پرورش است اظهار داشت: می توان راهکارهای نوین و خلاقانه ای را به کار بست که کار و فعالیت خیرین در خود آن مدارس نمود بیشتری داشته باشد؛ نام مدرسه در یک جایی امکان دارد به اسم خیر باشد، یا وقف باشد. در داخل مدارسی در کشورهای همسایه دیده بودم که نام خیر را در سازه هایی داخل مدرسه کار کرده بودند و روی هر کدام از آجرها نام یکی از خیرین حک شده بود. شاید تابلو را بردارند، نمونه هایی را داشتیم در این دولت نه قبلا که کلا تابلو را برداشته بودند اما اگر نام خیر روی سازه کار شود، باقی می ماند و ماندگار است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر لزوم توجه خیرین به مبحث عدالت جنسیتی تصریح کرد و اظهار داشت: خوب است در کنار طرح ها و فعالیتهای جاری مانند طرح آجر به آجر که آموزش و پرورش دنبال می کند، عدالت جنسیتی را در نظر بگیرند و به سهم مساوی دختران ما در برخورداری از آموزش توجه نمایند. این مهم در سیاست های دولت دوازدهم تحقق یافته و در برنامه ریزی های ملی وارد شده و مورد توجه دستگاه ها همچون آموزش و پرورش است تا به مفهوم واقعی خودش محقق شود.
وی ادامه داد: در زمینه دسترسی به خدمات آموزشی برای همه دختران و پسران، نباید دختر و پسر بازمانده داشته باشیم. این مورد باید به صورت ویژه مورد توجه خیرین مدرسه ساز باشد. البته با فعالیتهای صورت گرفته، در آموزش دختران پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ایم و وقتی با شاخصهای بین المللی مقایسه می کنند نرخ رشد در عرصه آموزش دختران ما شدیدتر از بقیه دنیا و به خصوص در منطقه بوده است.
ابتکار افزود: اما هنوز درصد کمی بازماندگی و درصدی ترک تحصیل در دختران داریم که طول دوره آموزش را برای دختران مقداری کوتاه می کند و امکان دارد کرونا هم مساله را دشوارتر کند اما توجه خیرین به عدالت جنیسیتی می تواند در این حوزه راهگشا باشد.



1399/12/06
00:02:14
0.0 / 5
1055
تگهای خبر: توسعه , خدمات , دستگاه , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید