معاون وزیر راه و شهرسازی:

40 درصد مالكان مسكن مهر متقاضی فروش هستند

40 درصد مالكان مسكن مهر متقاضی فروش هستند كاروخدمت: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بازآفرینی هر محله فرسوده به 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.



به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، هوشنگ عشایری در جلسه بازآفرینی بافت های فرسوده و محله استان البرز كه امروز چهارشنبه(دوم خرداد) در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، تصریح كرد: مقام معظم رهبری همواره تاكید زیادی برای بازآفرینی و احیای بافت های فرسوده دارند و به به دستگاه های ذی ربط تكلیف كرده اند كه در این حوزه اقدامات و طرح های عملیاتی اجرایی كنند.

وی ادامه داد: بر این اساس می توان گفت نقطه اصلی نظام در برنامه ششم توسعه بازآفرینی در بافت های فرسوده است.

عشایری اضافه كرد: احیای بافت های فرسوده و سكونتگاه های غیررسمی در ماده 59 برنامه راه و شهرسازی تكلیف شده و تابحال اقدامات موثری در این حوزه در تمامی استان ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی در كشور اظهار داشت: برنامه ملی بازآفرینی ابتدا در 270 محله كشور شكل گرفته بود ولی بعدها ستاد بازآفرینی كارهای بیشتری برای آن انجام داد و این طرح گسترش یافت.

عشایری توضح داد: هم اكنون 1334 محله در سراسر كشور مورد هدف بازآفرینی بافت های فرسوده قرار گرفته است كه هر محله نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه كرد: 123 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی بافت های فرسوده این تعداد محله نیاز است كه 7000 میلیارد تومان این هزینه توسط شهرداری ها و 10 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می گردد.

مدیرعامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران با تاكید بر اینكه رویكرد اصلی راه و شهرسازی این است كه محلات دارای بافت فرسوده سریع بازآفرینی شود، تصریح كرد: در اوایل برنامه بین مردم هیچگونه تمایلی به این بازآفرینی وجود نداشت كه نتیجه آن برنامه های نادرست قبلی بود كه با مردم تعارض پیدا می كرد.

وی با اشاره به اینكه برنامه جدید بازآفرینی شهری مورد تغییر قرار گرفته و از پایین به بالا و از محله به مركز برنامه تدوین شده است، بیان كرد: باید برنامه ها درست صورت گیرد ولی امروز می ببینم كه 40 درصد از دارندگان مسكن مهر، متقاضی فروش هستند.

عشایری با اشاره به اینكه رویكرد اصلی بازآفرینی محله محوری است، تصریح كرد: نگاه فرهنگی و اجتماعی در بازآفرینی شهری باید توجه جدی قرار گرفته شود و به همه بخش های مختلف برای توسعه گران امكان پذیر باشد و كمك اصلی به بازآفرینی همكاری مردم است و رسانه ها برای ترویج این مورد است.


1397/03/03
20:28:25
5.0 / 5
2341
تگهای خبر: توسعه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید