شریعتمداری اعلام كرد:

ایجاد پنجره واحد درخواست مجوزهای ۴۰ گانه در وزارت تعاون

ایجاد پنجره واحد درخواست مجوزهای ۴۰ گانه در وزارت تعاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تمامی مجوزهای ۴۰ گانه صادره از جانب وزارت تعاون و سازمان های تابعه در درگاه ملی مجوزهای كشور بارگزاری و متناظر با آن، پنجره واحد اطلاع رسانی و درخواست مجوزهای مرتبط در وزارت تعاون هم طراحی شده است.


به گزارش روز شنبه وزارت تعاون «محمد شریعتمداری» در نشست شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: ۴۰ عنوان مجوز با معرفی کامل شرایط و فرآیندهای دریافت آن به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گرفته و بیشتر از ۶۰ درصد مجوزها دست کم در یک مرحله الکترونیکی شده است و بقیه هم با برنامه ریزی های انجام شده ظرف سه ماه آینده الکترونیکی می شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد مجوزها، نقش مهمی در بهبود شاخصهای فضای کسب و کار دارد، اضافه کرد: برای تبادل داده بین دستگاه ها، تمامی سرویسهای موجود در GSB (درگاه تبادل داده بین دستگاهی) بدون محدودیت در قالب مقررات مربوطه در اختیار همه دستگاه ها قرار خواهد گرفت و کمیته تبادل داده این وزارتخانه مسئولیت روانسازی، تسهیل و تسریع تبادل بین دستگاه ها را عهده دار خواهد بود.
وزیر تعاون افزود: یکی ازمهم ترین اقداماتی که دولت و رئیس جمهوری بر آن تاکید دارند توسعه دولت الکترونیک تا آخر سال جاری است بگونه ای که باید با تأمین و تجهیز زیرساخت ها، دولت الکترونیک به بلوغ کامل برسد.
شریعتمداری اظهار داشت: تمام تلاش خویش را در این حوزه به کار خواهیم گرفت بگونه ای که با تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیک، عرضه خدمات به مخاطبان و جامعه هدف با رشد قابل توجهی روبرو شود.
کاهش رجوع حضوری ۳۷ میلیون نفر به سازمان تأمین اجتماعی
وزیرتعاون به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک به جامعه هدف اشاره نمود و اضافه کرد: با عنایت به گستردگی مخاطبان این سازمان، با عرضه خدمات الکترونیکی رجوع حضوری ۳۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک باید با قوت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: با راه اندازی سامانه های الکترونیکی در معاونت های این وزارتخانه همچون روابط کار، خیلی از خدمات به صورت غیرحضوری عرضه می شود.
شریعتمداری بر لزوم تحول دیجیتال در واحدهای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید و اظهار نمود: می توان از نهادهای دارای منابع مالی این وزارتخانه با رعایت مسئولیت اجتماعی در جهت الکترونیکی کردن خدمات در سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه بهره برد.
پایگاه اطلاعات رفاه ایرانی ها یک دستاورد بزرگ ملی است
وزیر تعاون از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانی ها بعنوان یک دستاورد بزرگ ملی یاد کرد و اضافه کرد: راه اندازی این پایگاه باعث جبران خلاء فقر اطلاعات و پیشگیری از هدر رفتن هزینه ها می شود.
وی بر لزوم حمایت مادی و معنوی از این پروژه ملی تصریح کرد و اضافه کرد: تأمین همه نیازهای این پایگاه شامل تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری یک لزوم اجتناب ناپذیر است.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: با نگاه کلان به این مورد می توان پیشنهاد تبدیل پایگاه رفاه ایرانی ها به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانی ها را بیان کرد.
وزیر تعاون در مورد اهمیت پایگاه رفاه ایرانی ها تصریح کرد: شناسایی اقشار کم درآمد، اختصاص یارانه معیشتی به آنان، شناسایی ۸۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) که یارانه معیشتی دریافت نمی کردند، شناسایی خانه های استیجاری و افراد فاقد خودرو با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان، امکان پذیر شد.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی از وضعیت اقتصادی و جغرافیایی جمعیت کشور، دارایی بسیار با ارزشی است که در این پایگاه وجود دارد.
شریعتمداری صیانت از این پایگاه را مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: حفظ نیروی انسانی و تأمین امنیت شغلی مورد نیاز برای این پایگاه لازم و ضروری می باشد.
در ادامه، «نصرالله جهانگرد» عضو شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور دولت الکترونیک هم با اشاره به اینکه با عنایت به شرایط کرونا در کشور، توسعه خدمات الکترونیک در تمامی حوزه ها ضروری به نظر می آید، اضافه کرد: امروز در کشور جلسات با عنایت به شرایط کرونا به صورت ویدئو کنفرانس و غیر حضوری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تحول بزرگی در حوزه الکترونیکی کردن امور بوجود آمده است، اضافه کرد: سرعت بخشی به دسترسی الکترونیکی جزء الزامات توسعه است.
جهانگرد خاطرنشان کرد: وزارت تعاون همچون دستگاه هایی است که تحول دیجیتال را به صورت واقعی در حال اجرا دارد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور دولت الکترونیک، تعامل میان سازمان ها را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و اضافه کرد: با اراده و عزم جدی می توان پایگاه های اطلاعاتی یکپارچه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعه های آن ایجاد کرد.
وی بر لزوم تغییر تفکر و نگاه در حوزه خدمات دیجیتال و الکترونیک تصریح کرد و اضافه کرد: با الکترونیکی کردن امور و به کارگیری تکنولوژی های نوین، پیشرفت و تسریع در کارها به سهولت انجام می شود.
«سیدجوادرضوی» دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون هم گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد مصوبات شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ار تباطات عرضه کرد و اضافه کرد: در نخستین روز کاری در سال جدید، نخستین بخشنامه صادره از جانب وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به نام سال جهش تولید نام گذاری شده است، شفاف سازی مجوز ها و ایجاد تکمیل اطلاعات درگاه ملی مجوزها بود.
وی افزود: متناظر با درگاه ملی مجوز ها در پرتال این وزارتخانه و با نشانی mojavez.mcls.gov. Ir، تمامی شناسنامه مجوزهای وزارتخانه شامل شرایط و مراحل اخذ، درگاه درخواست، راهنمای کاربری و کلیه اطلاعات مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری با اشاره به اقدامات انجام شده، مصوبات اولین جلسه شورای راهبردی اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص تجمیع و تکمیل در سطح وزارتخانه و سازمان های زیر مجموعه را شرح داد.
رضوی اظهار داشت: بهینه سازی فرایند واگذاری داده و اطلاعات بر بستر شبکه ملی اطلاعات و ایجاد ساز و کار الکترونیکی درخواست وب سرویسهای اطلاعات این وزارتخانه از همچون این اقدامات است.
وی بسترسازی ایجاد دیتا کاتالوگ اطلاعاتی، تهیه شناسنامه وب سرویس ها و سرویس کاتالوگ خدمات و سرویسهای این وزارتخانه، شکل دهی خوشه رفاه و تأمین اجتماعی و طراحی، پیاده سازی گذرگاه ارتباطی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران را از دیگر اقدامات مهم برنامه ریزی شده امسال برشمرد.
رضوی افزود: بزودی خبر تکمیلی رونمایی از سامانه api.mcls.gov.ir جهت بهره برداری به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.


1399/04/02
23:32:46
5.0 / 5
231
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است