۲۰۱۷ و ثبت یك اتفاق خوب در تاریخ ایرلاین های جهان

۲۰۱۷ و ثبت یك اتفاق خوب در تاریخ ایرلاین های جهان كاروخدمت: از هر نظری كه بررسی شود، سال ۲۰۱۷ ایمن ترین سال برای پرواز بود و برای اولین بار در حدود هفت دهه اخیر از زمانی كه اولین پرواز مسافربری تجاری انجام شد، هیچ مسافری جانش را در سقوط هواپیما از دست نداد.



به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، طبق اعلام یك شركت مشاوره هلندی و یك گروه ایمنی هواپیمایی، هواپیماهای مسافربری تجاری در سال میلادی گذشته هیچ تلفات انسانی بر اثر سوانح نداشتند كه سال ۲۰۱۷ را ایمن ترین سال در تاریخ پروازهای مسافربری تجاری ساخت.

سوانح ایرلاین ها از سال ۱۹۹۲ به صورت مستمر روال كاهشی داشته است. در یك ربع قرن اخیر فناوری، هواپیماها و موتورهای هواپیمای جدیدی به بازار آمده اند و تغییرات در آموزش خلبان و مقررات جهانی، كاهش قابل توجه سوانح شركت های هواپیمایی را به دنبال داشته است.

شمار سوانح در حالی افت چشمگیر پیدا كرد كه تعداد سفرهای هوایی افزایش قابل توجهی پیدا كرده است. طبق اعلام سازمان بین المللی هوانوردی، حدود ۳. ۷ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ پرواز كردند كه نسبت به ۲۵ سال گذشته، بیش از سه برابر افزایش داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در حساب توییتری خود با ارسال پیامی با این مضمون كه "از زمان روی كار آمدنم درباره هواپیمایی تجاری خیلی سخت گیر بوده ام"، كوشش كرد سهمی در این موفقیت را به نام خود كند.

اما رئیس جمهور آمریكا به سیاست بخصوصی در دوران ریاست جمهوری خود اشاره نكرد. با این همه دولت آمریكا در اكتبر تدابیر بازرسی جدیدی را برای پروازهایی كه به مقصد این كشور انجام می شود، به اجرا گذاشت. وزارت امنیت داخلی آمریكا پیش از آن به ۹ شركت هواپیمایی دستور داده بود حمل دستگاه های الكترونیكی بزرگتر از یك تلفن همراه را در داخل هواپیما ممنوع كنند.

منابع هواپیمایی متعددی به NBC نیوز گفتند ایمنی پرواز بالاتر، نتیجه دهه ها كار رگولاتورها است. این منابع هواپیمایی همینطور به تلاش شركت های هواپیمایی و سازندگان هواپیما برای كاهش سوانح اشاره كردند.

شركت مشاوره هواپیمایی هلندی To۷۰ و گروه "شبكه ایمنی هواپیمایی" هر دو اعلام نموده اند در سال ۲۰۱۷ هیچ مورد تلفات مسافران پروازهای تجاری وجود نداشته و ۲۰۱۷ ایمن ترین سال تابحال برای سفرهای هوایی تجاری بوده است.

بنابر برآورد شركت To۷۰، نرخ سوانح مرگ بار برای پروازهای مسافربری بزرگ ۰. ۰۶ در هر یك میلیون پرواز یا یك سانحه تلفات برای هر ۱۶ میلیون پرواز بوده است. گروه "شبكه ایمنی هواپیمایی" هم اعلام نمود در سال ۲۰۱۷ هیچ تلفاتی در پروازهای جت مسافربری تجاری وجود نداشته اما ۱۰ سانحه هواپیمایی مرگبار به مرگ ۴۴ سرنشین و مرگ ۳۵ نفر در زمین منجر گردید كه شامل هواپیماهای باری و هواپیمای توربو تراپ مسافری بوده است.

این آمار شامل ۱۲ كشته در ۳۱ دسامبر می گردد كه طی آن هواپیمای نیچر ایر سسنا چند دقیقه بعد از اوج گرفتن در یك منطقه كوهستانی در كاستاریكا سقوط كرد.

در مقایسه، ۱۶ سانحه و ۳۰۳ كشته در سال ۲۰۱۶ در بین شركت های هواپیمایی وجود داشت.

مرگبارترین سانحه سال قبل در ژانویه روی داد كه یك هواپیمای باری تركیه زمانی كه تلاش داشت با وجود مه شدید در یك فرودگاه در قرقیزستان فرود آید، در روستایی نزدیك فرودگاه سقوط كرد و ۳۵ نفر در روی زمین و همه چهار سرنشین آن كشته شدند.

طبق اعلام "شبكه ایمنی هواپیمایی"، سال ۲۰۱۷ از نظر شمار سوانح مرگبار و همینطور از نظر تلفات ایمن ترین سال بود. طی دو دهه گذشته تلفات هواپیمایی در سراسر جهان به صورت مستمر كاهش داشته است و در سال ۲۰۰۵، ۱۰۱۵ كشته در پروازهای مسافربری تجاری در سراسر جهان وجود داشت.

آمریكا آخرین بار در فوریه سال ۲۰۰۹ یك سانحه جت مسافربری مرگبار داشت كه طی آن پرواز ۳۴۰۷ كلگان ایر فلایت از باند در كلارنس سنتر نیویورك منحرف شد و ۴۹ نفر سرنشین و یك نفر در زمین كشته شدند.

تعداد ۴۱۲ نفر در سال ۲۰۱۶ در سوانح هواپیمایی در آمریكا كشته شدند كه حدودا همه آنها سوانح هواپیمایی بودند و هیچ یك شركت های هواپیمایی مسافربری تجاری نبودند.

آخرین سانحه هواپیمایی مسافربری مرگبار در جهان در نوامبر سال ۲۰۱۶ نزدیك مدلین كلمبیا روی داد و آخرین سانحه هواپیمایی مسافربری تجاری در اكتبر سال ۲۰۱۵ در مصر روی داد كه بیش از ۱۰۰ كشته بر جای گذاشت.




1396/10/14
20:25:07
5.0 / 5
2214
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید