اعزام نیروی کار نباید منجر به خروج نخبگان شود

اعزام نیروی کار نباید منجر به خروج نخبگان شود به گزارش کاروخدمت، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مبحث ساماندهی اعزام نیروهای متخصص و ماهر ایرانی به قطر در نشست های کارشناسی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.



به گزارش کاروخدمت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی بیرانوند ضمن اشاره به برگزاری چهار دوره کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و قطر عنوان کرد: توافق نامه ای در سال ۱۳۷۰ بین دو کشور ایران و قطر با رویکرد اعزام و ساماندهی نیروی کار منعقد شده بود.

وی ادامه داد: تاکید هیئت قطری در مسافرت جاری به جمهوری اسلامی ایران توسعه و تحقق مفاد تفاهمنامه ها در حوزه های کار و اشتغال است.

معاون وزیر کار اظهار داشت: مقامات قطری در حوزه های حمل و نقل، گردشگری و سلامت درخواست اعزام نیروی کار متخصص داشتند و نیازمندی های خویش را اعلام نمودند.

کریمی بیرانوند عنوان کرد: چندین جلسه کارشناسی در سطوح مدیران کل برگزار شد و به باعث آن صورت جلسه ای بین دو کشور به امضا رسید که کمتر از سه ماه دیگر طی یک کمیته مشترک باید نیازهای خویش را در حوزه های مختلف اعلام کنند و ما هم ساز و کار اعزام نیروی کار ماهر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: عزمی که در هیئت قطری مشاهده شد می تواند در حوزه های اشتغال، کارآفرینی و ساماندهی نیروی کار منجر به تحولات اساسی شده و اشتراکات فرهنگی بین دو کشور هم به توسعه اقتصادی کمک نماید.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مبحث اعزام نیروی کار نباید منجر به خروج نخبگان شود، اظهار داشت: حضور و نظارت دولت این مساله را دارای چارچوب می کند و در حوزه هایی که نیازمند نیروی ماهر هستیم اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

کریمی بیرانوند عنوان کرد: با بررسی شیوه حضور نیروهای ماهر و متخصص کشورمان در قطر این طرح در ماههای آینده عملیاتی خواهد شد.


منبع:

1402/04/12
07:03:00
5.0 / 5
359
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , تخصص , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید