مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان:

خیلی از جوانان بیکار خوزستان مشکل مهارت دارند

خیلی از جوانان بیکار خوزستان مشکل مهارت دارند به گزارش کاروخدمت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: حلقه مفقوده اشتغال در استان، نداشتن مهارت از طرف جوانان است.



به گزارش کاروخدمت به نقل از مهر، مجتبی ظفری پور عصر امروز سه شنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان که در استانداری انجام شد ضمن تسلیت شهادت رییس جمور و هیأت همراه، اظهار داشت: نرخ اشتغال و بیکاری، فاکتورهای مهم اقتصادی هستند، با تلاش دولت سیزدهم کاهش ۸.۱ درصدی نرخ بیکاری را شاهد بوده ایم، از نرخ ۱۴.۷ درصدی در سال ۹۶ به نرخ ۱۰.۹ درصدی رسیده ایم و از این نظر در جایگاه هفتم کشور قرار داریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اعلان اینکه در استان سهمیه اشتغال ۶۳ هزار و ۱۸۵ نفر تعیین شد، اشاره کرد: امسال برای ۷۳ هزار و ۵۲۸ نفر تحقق اشتغال داشته ایم و سهمیه در نظر گرفته شده امسال ۶۹ هزار ۱۳ نفر است.
وی اضافه کرد: از ۲۹ شهرستان خوزستان، ۲۷ شهرستان بالای ۱۰۰ درصد تحقق اشتغال داشته اند و رامشیر با ۱۵۳ درصد اشتغال رتبه اول را در استان دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: برمبنای بررسی های انجام شده ۵۲ هزار و ۳۶۱ نفر خوداشتغالی در سطح استان وجود داشته که معادل ۷۱ درصد است و ۲۱ نفر ایجاد اشتغال کارفرمایی بوده که جمعاً ۷۳ هزار و ۴۱۱ نفر در استان شاغل شده اند.
ظفری پور با اعلان اینکه بیشترین اشتغال در حوزه اشخاص بوده است، اظهار داشت: استان خوزستان جز رتبه های یک برمبنای میزان تعهد اشتغال است و با رتبه ۱۰۰.۹۲ جز شانزده استان برتر کشور بر طبق شاخص وزارتخانه است.
وی افزود: در سال قبل ۷۱ هزار و ۶۱۲ نفر بیمه شده اولیه داشتیم که این نشان از آن دارد گام برداشته شده منجر به اشتغال پایدار شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۸ اظهار داشت: سهمیه خوزستان ۲ هزار و ۴۸۵ میلیارد بوده که معادل یک همت آن تا به امروز محقق شده است.
ظفری پور بانکهای خصوصی را یکی از اشکالات این حوزه اعلام و عنوان کرد: تعدادی از بانکهای خصوصی همچون رسالت و پاسارگاد همچنان پرداختی شأن صفر است اما برخی دیگر از بانکها فعالیت خوبی دارند و سخت گیری های نابجای نظام بانکی نسبت به متقاضیان تسهیلات اشتغال وجود دارد؛ همین طور در عرصه مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ تحقق ۱۰۰ درصدی داشته ایم.
وی اضافه کرد: قریب به ۵۴ میلیارد تومان از طرح های مشاغل خانگی سال قبل در بانکها پرداخت نشده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره با سامانه جست و جوی اشتغال اظهار داشت: بنا داریم در استان خوزستان با بهره گیری از این سامانه مشکلاتی که در عرصه کار است را انجام دهیم و همه شرکتها و دستگاهها را مکلف نماییم تا نیروهایی که بوسیله پیمانکاری جذب می شوند همه مکلف به ثبت نام و درخواست در سامانه باشند.
ظفری پور حلقه مفقوده اصلی اشتغال را مهارت اعلام و عنوان کرد: متأسفانه خیلی از جوانان ما مشکل مهارت دارند.
وی به چالش های تسهیلات اشتغال زایی اشاره و بیان کرد: اول از همه تعدد سامانه های تسهیلاتی است، بیشتر سامانه ها جزیره ای است که این مشکل باید حل شود و اگر سامانه ها را به سامانه رصد اشتغال متصل نماییم میزان تسهیلات دریافتی شخص مشخص می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: یکی از دلایلی که شاید کشور درباب تسهیلات عقب هستند این است که اعتبارات ابلاغ گردید و اخیراً بانک مرکزی ابلاغیه ای به بانکها داده اند که طرح هایی که از سال ۱۴۰۳ به بانکها معرفی شده اند پرداخت نشوند و تنها طرح هایی که قبل از این سال معرفی شده اند پرداخت گردد که بیشتر فرمانداران و دستگاه های اجرائی به این مساله معترض هستند.


منبع:

1403/03/13
14:36:12
5.0 / 5
242
تگهای خبر: اشتغال , اشتغال زایی , اقتصاد , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید