معاون اداره كل راه و شهرسازی خوزستان خبرداد

چهارخطه شدن 9 کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین امسال

چهارخطه شدن 9 کیلومتر از محور خرمشهر - اهواز تا اربعین امسال به گزارش کاروخدمت، خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: تا اربعین امسال 9 کیلومتر از محور خرمشهر_ اهواز چهارخطه شده و زیر بار ترافیک می رود.



رحمان بهرامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که محور اهواز _ خرمشهر یکی از محورهای اصلی تردد زوار اربعین، کاروان های راهیان نور و همین طور ترانزیت کالا به کشور عراق است، اظهار داشت: ساخت راه های اصلی و شریانی جهت رونق اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردارست به همین دلیل چهارخطه کردن این محورهای ارتباطی را در اولویت کاری خود قرار داده ایم.

وی عنوان کرد: طول جاده اهواز به خرمشهر حدود ۱۰۴ کیلومتر است که عملیات اجرائی ۵۰ کیلومتر آن در قالب ۲ پروژه ۲۵کیلومتری از اهواز تا خرمشهر و بالعکس در دست اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اشاره کرد: راه اندازی باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از اهواز به خرمشهر با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان درحال راه اندازی است که تلاش می نماییم برای داشتن جاده ای ایمن ۵ کیلومتر اول این محور را تا اربعین سال جاری به مرحله روسازی برسانیم.

بهرامی بیان کرد: همین طور راه اندازی باند دوم این محور به طول ۲۵ کیلومتر از خرمشهر به اهواز نیز در دست اقدام است که هم اکنون ۳ و نیم کیلومتر از آن آسفالت، یک و نیم کیلومتر نیز آماده قیرپاشی و ۴ کیلومتر از آن به مرحله لایه اساس رسیده است و انتظار می رود تا اربعین سال جاری ۹ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک برود.

وی اضافه کرد: این محور دارای یک پل بزرگ با ۱۰ دهانه ۳ متری است که بتن آن ریخته شده و عرشه آن نیز تولید شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: مجموع قراردادهای این محور، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در مسافرت اول شهید آیت الله رئیسی، رییس جمهور فقید، ۳۰۰ میلیارد تومان و در مسافرت دوم نیز ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص داده شد.





منبع:

1403/03/18
00:38:24
5.0 / 5
251
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید