تفاهم نامه همکاری در امتداد آموزش های مهارتی به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری در امتداد آموزش های مهارتی به امضا رسید کاروخدمت: با هدف بهره مندی از توانمندی ها و ظرفیتهای مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) توافقنامه همکاری با این سازمان امضا کرد.



به گزارش کاروخدمت به نقل از مهر، بنا بر توافقنامه ای که به امضای مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و محسن حسنلو مدیرعامل صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) رسید، جامه هدف صندوق شامل کارکنان، بازنشستگان و دانش آموزان از آموزش های مهارتی بهره مند می شود.
از پیچیدگی های تنظیم تفاهمنامه مورد اشاره آن است که به علت تبعیت اغلب مشاغل صنعت هوایی کشور از استانداردهای جهانی یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی)، مشاغلی برای مهارت آموزی انتخاب گردد که با مشاغل تحت استانداردهای یاتا همپوشانی نداشته باشد.
بر اساس این تفاهمنامه که مقرر است به مدت ۳ سال در استانهای تهران، اصفهان و فارس اجرایی شود، نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزش مهارتی برای بازنشستگان صندوق هما و اعضای خانواده آنان، کارکنان و دانش آموزان مدارس این صندوق و کارکنان شرکتهای زیر پوشش صورت خواهد گرفت.
ارائه آموزش های مهارتی موردنیاز بر مبنای نیازسنجی به ۱۳۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس زیر پوشش صندوق بازنشستگی هما، اعطای مجوز حقوقی فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به این صندوق در رشته های مورد توافق و عرضه مشاوره استعداد تحصیلی و شغلی و هدایت آموزشی دانش آموزان مورد اشاره همچون محورهای اصلی این تفاهمنامه است.
همچنین ارتقای مهارت های تخصصی ۶۰ درصد (۴۰۰ نفر) از کارکنان شاغل در مجموعه های خدماتی وابسته به صندوق بازنشستگی هما و صنایع هوایی و هم شناسایی و تدوین استانداردهای آموزشی مشاغل نوظهور و پنهان در صنایع مورد اشاره و عرضه آموزش های لازم به ۱۵۰۰ نفر در این حوزه از دیگر محورهای این تفاهمنامه همکاری است.
بر اساس این تفاهمنامه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متعهد شده از کارشناسان و متخصصان مجرب صندوق بازنشستگی هما در کمیته های تخصصی تدوین و بازبینی استانداردهای آموزشی و هم بعنوان آزمونگران مهارتی استفاده نماید.
صندوق بازنشستگی هما هم طبق این تفاهمنامه، ضمن همکاری در تدوین و بازبینی استانداردها به تأمین مربی و اجرای دوره های آموزشی و آزمون ها بر مبنای قوانین آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای می پردازد.
مهرداد عظیمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، صنعت هواپیمایی ایران را صنعت مهمی توصیف کرد که در بعضی بخش ها به توفیقات بزرگی دست یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای دقیق و کامل این تفاهمنامه، بتوان آنرا بعنوان الگویی موفق از آموزش مهارت در ایران به کشورهای دیگر معرفی نمود.
محسن حسنلو، مدیر عامل صندوق بازنشستگی هما، ضمن سفارش به بهره گیری بیشتر از تجربیات و آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مقوله مهارت آموزی را حلقه مفقوده بین بخش های آموزشی و اجرایی کشور خواند و بر ضرورت تکمیل این زنجیره با عنایت به آموزش سازمان مورد اشاره تاکید نمود.


منبع:

1403/03/19
11:02:33
5.0 / 5
234
تگهای خبر: آزمون , آموزش , استاندارد , بازنشستگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید