برگ برنده تسلا در هند رو شد

برگ برنده تسلا در هند رو شد به گزارش کاروخدمت، «تسلا»، سه شنبه گذشته، رسما وارد هند شد و نخستین نمایشگاه این خودروساز با نام «مرکز تجربه»، در مرکز خریدی در شهر بمبئی راه اندازی شد.



به گزارش کاروخدمت به نقل از خبرگزاری مشرق

، تنها مدل خودروی «تسلا» که در این نمایشگاه ارائه شد، «مدل وای» (Model Y) بروزرسانی شده است که از چین وارد شد. با این وجود، هزینه واردات تقریباً ۱۰۰ درصدی به هند، به سبب تعرفه های سختگیرانه، بسیار زیاد خواهد بود.
طبق اطلاعات وب سایت «تسلا» در هند، قیمت «مدل وای» دیفرانسیل عقب، از ۶.۱ میلیون روپیه یا حدود ۷۰ هزار دلار آغاز می شود. قیمت «مدل وای» معادل آن در آمریکا از ۴۴ هزار و ۹۰۰ دلار بدون احتساب مالیات و هزینه ها، آغاز می شود. تحویل خودرو های «تسلا» به هند از اواخر سه ماهه سوم سال میلادی جاری، شروع خواهد شد.
جای تعجب نیست که انتظار نمی رود «تسلا» با چنین قیمت اولیه بالا و در کشوری که میانگین درآمد سالانه حدود ۴۰۰۰ دلار است، خودرو های برقی زیادی بفروشد و در صورتیکه هند از نظر حجم فروش، سومین بازار بزرگ خودرو در جهان است، خودرو های برقی، فقط چهار درصد از کل فروش را می سازند.
«سومن ماندال»، تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت، به خبرگزاری فرانسه، اظهار داشت: انتظار نداریم باتوجه به قیمت، «تسلا» به سرعت وارد بازی میزان فروش شود اما رشد در هند، می تواند چشم گیر باشد.
طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، جمعیت هند تا سال ۲۰۵۰، به حدود ۱.۷ میلیارد نفر خواهد رسید، در صورتیکه انتظار می رود چین، شاهد کاهش جمعیتش باشد. بخش عمده ای از جمعیت فعلی هند، هنوز در روستاها زندگی می کنند و این کشور نرخ مشارکت نیروی کار پایینی را تجربه می کند. انتظار می رود این درصدها تغییر کنند و طبقه متوسط رو به رشدی در راه باشد.
طبق پیش بینی یک موسسه تحقیقاتی در هند، این کشور تا سال ۲۰۳۰، حدود ۷۵ میلیون خانوار طبقه متوسط و ۲۵ میلیون خانوار ثروتمند را به جمعیتش، اضافه خواهدنمود و سهم کل این بخش ها به ۵۶ درصد خواهد رسید. آمار جمعیتی نشان دهنده یک بازار رو به رشد قوی است اما قضیه به این سادگی نیست.
تمایل قابل توجه هند برای تعرفه های وارداتی که بالاتر از ۷۰ سال در ظرفیتهای مختلف، اعمال شده است، وسیله ای برای تقویت تولید صنعتی داخلی و تشویق شرکت های خارجی به سرمایه گذاری در هند است. جنگ تعرفه ای آمریکا، کمکی به اوضاع نمی کند، اما دو کشور برای دستیابی به توافق مذاکره می کنند.
«ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت «تسلا»، ساخت کارخانه ای در هند را برای تولید داخلی و صادرات درنظر گرفته است اما بازار رو به رکود خودرو های برقی، سبب شده است که «ماسک»، به تازگی، پیش بینی هایی را روی هوش مصنوعی و فناوری خودران ارائه کند، اما سرمایه گذاری در مطالعه و توسعه برای کاهش تعرفه ها می تواند راهی برای ورود به هند، بدون نیاز به ساخت کارخانه باشد.
«دوندرا فادناویس»، سروزیر ایالت ماهاراشترا، اظهار داشت: آرزو داریم در آینده، شاهد انجام مطالعه و توسعه و تولید در هند باشیم و مطمئنم که «تسلا» این مساله را درنظر خواهد گرفت.
طبق گزارش یاهو فایننس، «ماسک» اوایل سال میلادی جاری در واشنگتن، جلسه ای با «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند، برگزار کرد. «مودی» تمایلش را در راستای اصلاح سیاستهای هند برای افزایش سرمایه گذاری خارجی پنهان نکرده است. حتی خودروسازان داخلی هند نیز از این رقابت جدید، استقبال می کنند.



منبع:

1404/04/30
10:12:08
5.0 / 5
10
تگهای خبر: آمار , اقتصاد , بازی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کاروخدمت
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما ؛ کار و خدمت، همراه شما در مسیر یافتن بهترین خدمات در شهر است

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید