توقیف کشتی های ایرانی در بنادر روسیه تکذیب شد

توقیف کشتی های ایرانی در بنادر روسیه تکذیب شد به گزارش کاروخدمت، سرکنسول ایران در آستراخان روسیه اظهار داشت: مطالب انتشار یافته در شبکه های اجتماعی در رابطه با توقیف کشتی های ایرانی در بنادر روسیه حقیقت ندارد.


احمد حیدریان روز دوشنبه اضافه کرد: بدنبال طرح این مطالب در رسانه های اجتماعی، مبحث از منابع رسمی وزارت روابط خارجی و همینطور وزارت صنعت و تجارت آستراخان و همینطور نماینده کشتیرانی و شیپینگ خزر در این منطقه و همینطور جمهوری داغستان مورد پیگیری قرار|گرفت.
وی عنوان کرد: طرف روسی اعلام نمود که هیچ گزارشی بر مبنای توقیف کشتی های ایرانی در بنادر این کشور وجود نداشته است.
پیش از این، مطلبی بر مبنای توقیف ۲۰ کشتی ایرانی در شبکه های اجتماعی منتشر و در آن ادعا شده بود: چهار روز است که ۲۰ فروند کشتی ایرانی بدون هیچ دلیلی اجازه خروج از بنادر روسیه را ندارند.
استان آستراخان در ساحل شمالی دریای خزر و در جنوب غربی بخش اروپایی روسیه قرار دارد. این استان از سمت شرق با قزاقستان و از جنوب با دریای خزر همسایه است و رود ولگا به عنوان پرآب ترین و مهم ترین منبع تأمین آب دریای خزر از این استان می گذرد. این استان در راه کریدور بین المللی شمال - جنوب قرار دارد.
ظرفیت کل بنادر استان آستراخان ۱۶ میلیون تن در سال است و دراین میان، جمهوری اسلامی ایران سهامدار عمده بندر سالیانکا یکی از مهم ترین بنادر این منطقه است.
استاندار آستراخان پیش از این در دیدار با حیدریان سرکنسول کشورمان در این استان، جمهوری اسلامی ایران را «شریکی مطمئن و راهبردی» توصیف کرد و اظهار داشت: بیشتر از ۷۰ شرکت با سرمایه گذاری ایرانی در استان آستراخان فعالیت دارند؛ حجم مبادلات تجاری میان آستراخان و ایران روند رو به رشدی داشته و همکاری ها در قالب کریدور شمال – جنوب درحال توسعه است.
ایگور بابوشکین ضمن اشاره به رشد ۳۷ درصدی گردش کالا از راه بنادر آستراخان و رسیدن آن به ۶ میلیون تن در سال، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از این محموله ها به مقصد ایران یا از راه ایران جابه جا می شوند.
حیدریان سرکنسول کشورمان هم در این نشست ضمن اشاره به برخی مشکلات تجار ایرانی، تاکید کرد: «کشتی های ایرانی مسیر ایران تا ابتدای رودخانه ولگا را تنها در سه روز طی می کنند، اما در ادامه مسیر بین ۱۰ تا ۱۴ روز معطل تخلیه بار می شوند. همینطور روند بازرسی ها طولانی است و حدود چهار روز به طول می انجامد. دریافت مجوز ورود و پایلوت هم نزدیک به ۹ تا ۱۰ روز زمان می برد که قابل قبول نیست.
پیش از این هم کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در بازدید از بندر سالیانکا از پیگیری های خود برای حل مشکلات و موانع پیش روی این بندر در ملاقات با استاندار آستراخان آگاهی داده بود.
جلالی اضافه کرد: تأخیر طولانی کشتی های ایرانی در ولگا باعث صدمه به روند تجارت خواهد شد، بر همین مبنا به مسئولان امر در توسعه و پیگیری این مساله تأکید کردم.


منبع:

1404/06/18
09:23:47
5.0 / 5
18
تگهای خبر: توسعه , سرمایه گذاری , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کاروخدمت
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

كاروخدمت

خدمت در محل شما ؛ کار و خدمت، همراه شما در مسیر یافتن بهترین خدمات در شهر است

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید