یك عضو كمیسیون عمران تشریح كرد

درد دل های وزیر راه و شهرسازی در جلسه فراكسیون مستقلین ولایی

درد دل های وزیر راه و شهرسازی در جلسه فراكسیون مستقلین ولایی كاروخدمت: یك عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نتایج نشست فراكسیون مستقلین ولایی با وزیر راه و شهرسازی را شرح داد.


علیم یارمحمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نشست فراكسیون مستقلین ولایی با حضور نمایندگان عضو فراكسیون و وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: در حقیقت جلسه امروز درد دل های یك مسئول بود كه ما هم در مجلس شورای اسلامی آن را شنیدیم، دكتر آخوندی در این جلسه به اتفاقات ناشی از بارش برف و مقایسه آن با سایر كشورهای بزرگ جهان پرداخت و پیرامون گلایه های مردم برای بروز تأخیرهای پروازی، مشكلات راه ها، عدم آگاهی و اطلاع رسانی به موقع پلیس راه مطالبی را عنوان كردند.

یارمحمدی درمورد كاهش بودجه ای در بخش نگهداری راه ها بیان كرد: وزیر راه و شهرسازی اذعان داشتند كه بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال قبل ۸ هزار میلیارد تومان اعلام شده و متأسفانه این رقم برای سال ۹۷ به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان كاهش پیدا كرده است، امری كه به قول ایشان همواره در دولت از جانب وی مطرح و پیگیری می گردد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همینطور بیان كرد: وزارت راه و شهرسازی در تمامی بخش های جاده ای، فرودگاهی، هواپیمایی، بنادر و... دارای سرمایه بسیار زیادی است، به صورت مثال سرمایه این وزارتخانه در حوزه راه اصلی نزدیك به ۵۵ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان، راه فرعی هم ۵۵ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان و در راه روستایی برابر با ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است، منابعی كه بطور قطع برای پابرجایی به نگهداری نیاز دارند.

این عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی لازمه اصلی این نگهداری را وجود منابع و اعتبار لازم اعلام نمود و اضافه كرد: این امر در هركجای دنیا وجود داشته و برای اجرای آن دستورالعمل روشنی مقرر شده است در حالیكه اعتبارات موجود برای نگهداری راه ها در كشور ما تنها برای نگهداری از طریق های روستایی كافی است و امكان مدیریت راه های اصلی با این منابع امكان پذیر نیست.

وی با تاكید بر لزوم رسیدگی فوری به بحث كاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی و رسیدگی به امور نگهداری و تعمیر زیرساخت ها از جانب دولت و مجلس اظهار داشت: بطور قطع در این مسیر برای راه منابع درآمدی هم باید چاره ای اندیشیده شود، به صورت مثال در گذشته در چنین شرایطی از كمك پیمانكاران و بخش خصوصی استفاده می شد اما امروز می بینیم كه بدهی های بالای دولت به این بخش هم این راه را ناهموار كرده است.

یارمحمدی در ادامه سخنان خود با تاكید بر توجه ویژه به مسئله بدهی های دولت به پیمانكاران و بخش خصوصی از جانب دولت و وزارت راه و شهرسازی بیان كرد: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر طی مشورت با مردم، مجلس و مسئولین در جهت رفع این مشكل اقدام نماید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: دولت هرساله با عنایت به منابع درآمدی خود و هزینه های موجود لایحه ای را به مجلس عرضه كرده و نمایندگان ضمن مطالعه و بررسی این برنامه آن را مدیریت می كنند، مسئله مهمی كه در این حوزه وجود دارد وجود هزینه های بسیار بالاست كه در مقابل تنها راه درآمدی دولت از نفت و مالیات است كه بطور قطع كفاف تمامی هزینه های جاری را نمی دهد.

یارمحمدی در انتها با تاكید بر اینكه بطور قطع با وجود اعتبارات اندك نمی توان انتظار رفع تمامی مشكلات را در حوزه زیرساختی از وزارت راه و شهرسازی داشت، اظهار داشت: نگهداری راه ها از مسائل بسیار مهم در تمامی دنیا به حساب می آید كه همواره نیاز به هزینه دارد، امری كه با عنایت به منابع اندك اختصاص داده شده نمی توان انجام دقیق و بدون مشكل آن را از وزارت راه و شهرسازی انتظار داشت.




1396/11/16
15:32:59
5.0 / 5
2736
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید