كار و تعاون در هفته ای كه گذشت

كمك خرج دولت به حقوق بگیران چقدر است؟

كمك خرج دولت به حقوق بگیران چقدر است؟ كاروخدمت: مهم ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه كار و تعاون به اختصاص كمك خرجی دولت به حقوق بگیران زیر سه میلیون تومان، بهبود وضع معیشت بازنشستگان، تولید بیشتر از ۴۰۰۰ شغل تعاونی و برگزاری نشست شورای عالی كار اختصاص داشت.



انتخاب محمد شریعتمداری بعنوان وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در صدر اخبار این هفته قرار گرفت. وی با كسب ۱۹۶ رای موافق رأی اعتماد نمایندگان مجلس را گرفت. شریعتمداری كه ترجیح می داد به كارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه دهد، دستور رئیس جمهور برای تغییر در بخشی از اركان اقتصادی كشور را پذیرفت و در جریان دفاع از خود در صحن علنی مجلس اعلام نمود كه این وزارتخانه ماموریت سنگینی در حوزه رفاه اجتماعی دارد و تصمیم گیری درباره این وزارتخانه، تصمیم گیری درباره بخشی از اقتصاد است كه مغفول واقع شده و آن اقتصاد تعاون است و اگر مورد اهتمام قرار گیرد، خیلی از مشكلات را حل می كند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی پس از كسب رأی اعتماد در نخستین روز كاری خود نمایندگان تشكل های كارگری و كارفرمایی و بازنشستگان را به حضور پذیرفت و در این جلسه از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی كار در زمان تصدی خود اطلاع داد.

او با استقبال از احیای شورای عالی تامین اجتماعی از بهره مندی نیمی از جمعیت ایران از بسته های حمایتی دولت اطلاع داد و صیانت از اشتغال موجود، حل مشكل كارگاه ها و بنگاه ها و حفظ امنیت شغلی را از برنامه های خود در وزارت كار نام برد.

شریعتمداری همینطور با اذعان به عقب ماندگی مزد كارگران تصریح كرد كه امكان ترمیم دستمزد كارگران با عنایت به شرایط كنونی اقتصاد وجود دارد.

كمك خرج دولت به كاركنان با حقوق زیر ۳۰۰۰۰۰ تومان خبر دیگری بود كه این هفته اعلام گردید.

هیات وزیران به پیشنهاد مشترك وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه كشور «پرداخت كمك جبرانی به كاركنان دولت و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی كشوری، لشكری» را به تصویب رساند. بر طبق این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای كاركنان رسمی، پیمانی كشوری و لشكری، كاركنان قراردادی و شركتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی كشوری، لشكری و حمایت و بازنشستگان شركت فولاد و سایر صندوق ها كه مجموع پرداختی آنها كمتر از ۳۰ میلیون ریال​ در ماه است، كمك جبرانی با استفاده از حساب بانكی در رابطه با حقوق و دستمزد آنها واریز نماید.منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل مصوبه دولت در مورد طرح حمایت غذایی از گروههای كم درآمد تامین خواهد شد.

بهبود معیشت بازنشستگان در دستور كار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشوری توجه به معیشت بازنشستگان را همچون برنامه های جدی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: عرضه خدمات اجتماعی همچون تسهیلات رفاهی، خدمات درمانی، مشوق های حمایتی و پرداخت یارانه های مصوب در قالب حمایت های اجتماعی با هدف ارتقای منزلت اجتماعی و حفظ كرامت بازنشستگان همچون فعالیت های این صندوق در بعد اجتماعی است و این سیاست در نیمه دوم سال با اعطای بسته های حمایتی برای گروه هدف با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت.
ثبت و تشكیل ۲۷۶ شركت تعاونی در مهر سال جاری

بر اساس اعلام مركز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ۲۷۶ شركت تعاونی با ۴۴۷۴ نفر عضو و اشتغالزایی ۳۷۵۴ نفر در مهر سال جاری تشكیل و ثبت شده است.بیشترین تعداد تعاونی تشكیل و ثبت شده مربوط به استانهای تهران و بعد از آن خراسان رضوی و مازندران است.بیشترین تعداد تعاونی و بیشترین میزان اشتغال مربوط به تعاونی های كشاورزی و صنعت بوده است.




1397/08/10
02:39:51
5.0 / 5
2869
تگهای خبر: آمار , اشتغال , اقتصاد , بازنشستگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید