حاج اسماعیلی:

كمك جبرانی دولت به كارگران نقدی نیست

كمك جبرانی دولت به كارگران نقدی نیست كاروخدمت: یك كارشناس حوزه كار با بیان این كه كمك جبرانی دولت به كارگران نقدی نبوده و در قالب بسته های حمایت غذایی خواهد بود، احتمال افزایش مجدد دستمزد كارگران در شورای عالی كار را منتفی دانست.



حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح واریز كمك خرجی دولت به كاركنان و بازنشستگان و پیش بینی جامعه كارگری در این طرح، اظهار نمود: معتقدم كه این طرح برای كاركنان دولت به اجرا در خواهد آمد و مبحث اافزایش مزد كارگران و یا ترمیم آن مكانیسم خاص خویش را دارد كه قانونگذار پیش بینی كرده و از مجرای شورای عالی كار دنبال می شود، اما معتقدم كه تقویت معیشت كارگران در قالب افزایش مزد نخواهد بود و كمك دولت در قالب بسته های حمایت غذایی است.

وی تصریح كرد: طبعا با عنایت به عدم افزایش حقوق و دستمزدها در شرایط كنونی انتظار داریم كه دولت جدا از بسته های غذایی كه برای همه اقشار و دهك ها درنظر گرفته است به صورت جداگانه برای كارگران در چند نوبت این بسته ها را اختصاص بدهد چون قدرت خرید كارگران از ابتدای سال تابحال به شدت پایین آمده و به علت تورم شدید صدمه زیادی دیده اند.

این كارشناس بازار كار با بیان این كه دولت در شرایط كنونی باید از همه نیروهای كار در كشور حمایت كند، اضافه كرد: تردید دارم كه دولت با استفاده از مكانیسم های افزایش مزد بتواند افت قدرت خرید و فاصله بین دستمزد كارگران و تورم موجود را جبران كند و افزایش مزد را به شكل نقدی انجام دهد، بنابراین كمك جبرانی دولت به كارگران در قالب بسته های حمایت غذایی خواهد بود كه معتقدم باید به صورت ویژه و جدا از بسته هایی باشد كه برای دهك های پایین جامعه پیش بینی كرده است.

حاج اسماعیلی درعین حال تشكیل جلسه شورای عالی كار در هفته جاری را كه پیشتر وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در دیدار با تشكل های كارگری و كارفرمایی اطلاع داده بود، بعید دانست و اظهار داشت: این جلسه احیانا هفته آینده برگزار گردد ولی بعید می دانم كه افزایش مجدد دستمزد كارگران در شرایط كنونی با استفاده از شورای عالی كار اتفاق بیفتد چون با واكنش كارفرمایان مواجه خواهد شد.

به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، هیات وزیران به پیشنهاد مشترك وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه كشور «پرداخت كمك جبرانی به كاركنان دولت و مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی كشوری و لشكری» را به تصویب رسانده است. بر طبق این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای كاركنان رسمی، پیمانی كشوری و لشكری، كاركنان قرار دادی و شركتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی كشوری، لشكری و حمایت و بازنشستگان شركت فولاد و سایر صندوق ها كه مجموع پرداختی آنها كمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، كمك جبرانی با استفاده از حساب بانكی در رابطه با حقوق و دستمزد آنها واریز نماید.




1397/08/14
13:25:59
5.0 / 5
2796
تگهای خبر: بازار كار , بازنشستگی , خرید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید