تا پایان دولت دوازدهم

بزرگراه شیراز به عسلویه

بزرگراه شیراز به عسلویه كاروخدمت: معاون ساخت راه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جدیدترین جزییات از وضعیت اتصال بزرگراهی عسلویه به شیراز را اعلام كرد.


محمدرضا كدخدازاده در گفت وگو با ایسنا، درباره جزئیات این پروژه توضیح داد: حدفاصل شیراز تا عسلویه یك پروژه 350 كیلومتری تعریف شده كه تابحال 160 كیلومتر آن به آخر كار اجرایی خود رسیده و زیربار ترافیك قرار دارد. بخش های باقی مانده هم یا در مرحله اجرا به سر می برند یا گام های نهایی برای تعیین برنده مناقصه آن و آغاز پروژه برداشته شده است.

وی با اشاره به كلید خوردن یك بخش 13. 5 كیلومتری دراین مسیر، اظهار نمود: این محدوده كه از منطقه كوار به فیروزآباد ساخته می گردد یكی دیگر از دشوارترین بخش های عمرانی است كه برای تكمیل آن به ساخت هفت دستگاه تونل و یك پل بزرگ احتیاج خواهد بود.

معاون ساخت راه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: كل سرمایه گذاری این بخش كه نزدیك به 140 میلیارد تومان اعتبار می خواهد از جانب دولت و در قالب قوانین بودجه سنواتی تزریق می گردد و پیش بینی ما این است كه این محور تا 36 ماه آینده به بهره برداری نهایی برسد.

كدخدازاده درباره دیگر بخش های اجرایی باقی مانده در این پروژه هم توضیح داد: هم اكنون از یكسو این پروژه میان شیراز تا فیروزآباد پیگیری می گردد كه در كنار این قطعه جدید كار در قطعات اول و دوم این طرح هم پیگیری شده و انتظار داریم در آینده نزدیك به بهره برداری برسد. از جانب دیگر محور عسلویه به جم هم افتتاح می گردد و بدین ترتیب بخش های مهمی از كار نهایی شود و می توان انتظار داشت تا آخر كار دولت دوازدهم اتصال بزرگراهی به عسلویه از مسیر شیراز نهایی شده و برای مردم قابل استفاده باشد.

وی درباره ی وضعیت منابع مالی تزریق شده به این پروژه هم اظهار نمود: تابحال نزدیك به 120 میلیارد تومان منابع مالی به این پروژه وارد شده و انتظار داریم برای تكمیل كار به 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر هم نیاز باشد.

معاون ساخت راه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با عنایت به اهمیت تسهیل ارتباط میان پارس جنوبی و مناطق اصلی و مركزی ایران این پروژه بعنوان یكی از اولویت های جدی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می گردد و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز كار در زمان تعریف شده به بهره برداری نهایی برسد.



 

1396/09/10
00:09:33
5.0 / 5
2768
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید