یك مقام مسئول وزارت كار:

بازرسی بنگاه های مشكل دار باید در اولویت مدیران استانی باشد

بازرسی بنگاه های مشكل دار باید در اولویت مدیران استانی باشد به گزارش كاروخدمت مدیركل پشتیبانی از پایداری مشاغل وزارت كار اظهار داشت: با دستور وزیر كار، استان ها مكلف هستند ضمن انجام بازرسی های قانونی، سركشی به بنگاه های مشكل دار را در اولویت قرار دهند.



به گزارش كاروخدمت به نقل از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، كریم یاوری با اشاره به اینكه اكثریت قاطع كارگران خواسته های خویش را از مجاری قانونی دنبال می كنند، تصریح كرد: اگر مدیران و كارفرمایان بخصوص سهامداران اصلی بنگاههای به وظایف خود در قبال كارگران بموقع عمل نكنند، شاهد تنش نخواهیم بود.
وی اضافه كرد: بعنوان نماینده وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بررسی و رسیدگی به وضعیت بنگاههای مشكلدار از همه عزیزان كارگر، بخصوص نمایندگان آنان تقاضا دارم خواسته های صنفی و حقوقی خویش را صرفاً از مجاری قانونی و با عرضه دادخواست به ادارات كار پیگیری كنند و مطمئن باشند خدمتگزاران آنها در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با دقت و توجه لازم این خواسته ها را مورد رسیدگی و حل وفصل قرار می دهند.
مدیركل پشتیبانی از پایداری مشاغل و بیمه بیكاری افزود: در موارد بسیار معدود در سراسر كشور اتفاقاتی رخ می دهد كه اكثریت قاطع قریب به اتفاق كارگران از نوع رفتار این عده اندك ناخرسند هستند. بنابراین در این موارد این خود كارگران هستند تا این عده معدود را از اقدامات ناخوشایند باز دارند.
وی با تاكید بر اینكه بستن ریل راه آهن و جاده ها كه از شریان های اصلی عبور و مرور مردم هستند به هیچ وجه پذیرفته نیست و قاطبه كارگران هم از این نوع اقدامات به شدت ناخوشنود هستند، اظهار داشت: حسب دستور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مدیران و همكاران استانها مكلف هستند ضمن انجام بازرسی های قانونی، سركشی به بنگاه ها و دیدار با كارگران و كارفرمایان بخصوص بنگاه های مشكل دار را در اولویت كارهای خود قرار دهند.
یاوری اظهار داشت: از خواسته های صنفی قانونی كارگران مطابق مقررات حمایت می نماییم و در اولویت بررسی و رسیدگی قرار می دهیم.
مدیركل پشتیبانی از پایداری مشاغل وزارت كار افزود: با همدلی و صمیمیت بین كارگران و كارفرمایان برای حل مشكلات بنگاه ها رونق تولید حاصل خواهد شد.

1398/08/11
10:59:02
5.0 / 5
2343
تگهای خبر: بیكاری , بیمه , تولید , كارفرما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید