در یك پژوهش رسمی اعلام شد؛

جمعیت شاغل بالای ۱۵ سال كشور ۲۳ و چهار دهم میلیون نفر شد

جمعیت شاغل بالای ۱۵ سال كشور ۲۳ و چهار دهم میلیون نفر شد به گزارش كاروخدمت وضعیت بازار كار ایران در زمستان سال ۱۳۹۸ نشان داده است كه از ۶۱.۹ میلیون نفر جمعیت بیشتر از ۱۵ سال كشور ۲۳.۴ میلیون نفر شاغل هستند.


به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، معاونت بررسی های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به وضعیت بازار كار ایران در زمستان سال ۹۸ برپایه آخرین آمار انتشار یافته مركز آمار ایران پرداخته و نوشته است: جمعیت ۱۵ سال به بالای كشور ۶۱.۹ میلیون نفر است كه جمعیت فعال از بین این جمعیت، ۲۶.۲ میلیون نفر (مشاركت اقتصادی ۴۲.۲ درصد) و جمعیت شاغل هم ۲۳.۴ میلیون نفر با نسبت اشتغال ۳۷.۸ درصد هستند.
بر این اساس از ۶۱.۹ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵ سال كشور، ۳۰.۹۶ میلیون نفر مرد و ۳۰.۹۶ میلیون نفر هم زن هستند اما جمعیت فعال ۱۵ سال به بالای مردان ۲۱.۵ (معادل ۶۹.۴ درصد) و جمعیت فعال زنان ۴.۷ میلیون نفر (معادل ۱۵.۳ درصد) است.
با این حال جمعیت شاغل ۱۵ سال به بالای كشور برای مردان ۱۹.۵ میلیون نفر (معادل ۶۳ درصد) و جمعیت شاغل زنان ۳.۹ میلیون نفر (معادل ۱۲.۷ درصد) است. برپایه این گزارش تعداد افراد بیكار ۱۵ سال به بالا ۲.۸ میلیون نفر و نرخ بیكاری در زمستان هم ۱۰.۶ درصد بوده است. اما در مدت زمان مورد گزارش نرخ بیكاری برای فارغ التحصیلان آموزش عالی كشور ۱۵.۶ درصد بوده؛ اما از جمعیت بیكار ۲.۸ میلیون نفری ۱۵ سال به بالای كشور، ۱.۹۸ میلیون نفر مرد و ۸۱۳ هزار نفر زن بوده اند. نرخ بیكاری برای مردان ۹.۲ و برای زنان ۱۷.۲ درصد در زمستان ۹۸ بوده ولی این رقم برای مردان فارغ التحصیل از مراكز آموزش عالی برابر ۱۱.۲ و برای زنان ۲۴.۷ درصد بوده است.
آمارهای استخراج شده از گزارش وضعیت اشتغال كشور در زمستان ۹۸ در استان تهران همینطور نشان می دهند كه نرخ مشاركت اقتصادی در كشور ۴۱.۷ و نسبت اشتغال ۳۸ درصد بوده است.
همچنین نرخ بیكاری در پایتخت هم ۸.۸ درصد بوده است. برپایه این گزارش ۵۲.۷ درصد شاغلین در بخش خدمات، ۳۱.۷ درصد در بخش صنعت و ۱۵.۶ درصد هم در بخش كشاورزی فعال بوده اند.

1399/01/24
22:38:37
5.0 / 5
2010
تگهای خبر: آمار , اشتغال , اقتصاد , بازار كار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید