پس از دستور رییس جمهوری انجام شد؛

بسیج دستگاه های دولتی برای پرداخت وام به مشاغل لطمه دیده از كرونا

بسیج دستگاه های دولتی برای پرداخت وام به مشاغل لطمه دیده از كرونا با دستور رئیس جمهوری در ایام اخیر دستگاه های مختلف همچون موسسات اعتباری مالی و وزارت تعاون بسیج شدند تا پرداخت تسهیلات به كسب و كارها تسریع شود.


پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت تصمیم گرفت برای پشتیبانی از مشاغل لطمه دیده و تثبیت اشتغال، تسهیلاتیرا به بنگاه ها پرداخت کند.
بر طبق اعلام وزارت تعاون حدود ۶ میلیون شغل لطمه دیده از کرونا در کشور وجود دارد که یا به دستور دولت برای ملاحظات بهداشتی تعطیل شده اند یا فعالیت آنها در کرونا متوقف گردید. این ۶ میلیون نفر در دو گروه دسته بندی شدند. گروه اول شامل سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر بودند که بیمه شده تامین اجتماعی و کد کارگاهی داشتند و گروه دوم شامل دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می شوند که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند.
همین طور طبق اعلام قائم مقام بانک مرکزی در طرح اعطای تسهیلات به صاحبان کسب وکار لطمه دیده ناشی از ویروس کرونا تا ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۹، تعداد ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد کسب وکار، بوسیله سامانه کارا به شبکه بانکی کشور معرفی شده اند که لازم است در پرداخت تسهیلات ستاد ملی مقابله با کرونا به این واحدها تسریع و تسهیل شود.
قبل از این اعلام گردید فقط بنگاه های دارای کد بیمه مشمول تسهیلات کرونایی می شوند و در ادامه نیز عملیات ثبت نام و احراز مشاغل در دستور کار قرار گرفت؛ اما بعد از مدتی باتوجه به زیان های وارده، دولت اعلام نمود که تصمیم دارد به بنگاه های اقتصادی فاقد کد بیمه و کد کارگاهی نیز تسهیلاتی را به شرط حفظ نیروی کار اختصاص دهد.
در همین راستا، هفته گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمود بنگاه هایی که فاقد کدبیمه هستند نیز می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
البته همه بنگاه های فاقد بیمه مشمول این طرح نبوده و بنگاه هایی مشمول هستند که شغلشان قابل احصا باشد؛ بنا بر این وزارت تعاون با همه دستگاه های ذیربط هماهنگی های لازم را انجام داده است تا احراز هویت به درستی صورت گیرد.
بعد از اتمام بررسی ها و احراز و شناسایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان فاقد بیمه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بامداد روز پنج شنبه (۱۲ تیر ماه) مبادرت به ارسال پیامک اطلاع رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات کرد. بدین سبب یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در کنار صاحبان ۱۴ رسته شغلی که پیش تر بعنوان مشمولان دریافت وام کرونایی معرفی شده بودند، در شمول دریافت این تسهیلات قرار گرفته اند.
مشمولانی که خواستار دریافت تسهیلات هستند باید از ۱۶ تیر ماه، با ورود به سامانه کارا اطلاعات خودرا ثبت کنند و منتظر بررسی و تأیید بمانند.
بنابر اعلام کارگروه مقابله با نتایج اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و باتوجه به عدم پیشرفت مناسب برنامه، سقف زمانی ثبت نام در سامانه کارا توسط متقاضیان تا اختتام تیرماه و مهلت اعطای تسهیلات از طرف بانک ها نیز تا اختتام مردادماه جاری تمدید گردید.
پس از تأیید نهایی، متقاضیان با مراجعه به بانک منتخب خود در سامانه کارا، می توانند تسهیلات مربوطه را دریافت نمایند.



1399/04/17
23:21:01
5.0 / 5
1774
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , بیمه , تامین اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید