۷۰ درصد مراكز آموزش فنی و حرفه ای كشور نیازمند تجهیز به تكنولوژی روز است

۷۰ درصد مراكز آموزش فنی و حرفه ای كشور نیازمند تجهیز به تكنولوژی روز است ایرنا- رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: حداقل ۷۰ درصد مراکز فنی و حرفه ای کشور برای ارائه مهارت متناسب با نیاز بازار نیازمند تجهیز و تغییر منطبق با تکنولوژی روز است.


علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از آذر ۹۸ تا مرداد سال جاری ۲ هزار استاندارد جدید منطبق با تقاضای روز و حاصل رویش فناوری های نوین تدوین شد و برای اجرای استانداردها بخشی از کارگاه ها باید تغییر کاربری داده شود و به سمت مشاغل نوین مانند ارائه آموزش در زمینه فناوری اطلاعات تغییر کنند.
وی بیان نمود: استاندارد آموزش های مهارتی برای ۴۰ رشته از ۵۴ رشته ای که در پنج هزار و ۴۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه کشور عرضه می شود تدوین شده است.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: تمام استانداردهای آموزشی نوین متناسب با نیازهای گروه های هدف و جامعه تدوین شد.
وی افزود: دولت توجه ویژه ای به بخش توسعه آموزش های مهارتی دارد و برای اولین بار پس از انقلاب با دستور رئیس جمهوری و سه وزیر و معاون اول رئیس جمهوری، با دریافت ردیف اعتباری از محل فروش سهام در بورس برای تجهیز تمام مراکز فنی و حرفه ای کشور موافقت شد.
وی تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در تمام زمینه های نرم افزاری، سخت افزاری و آموزشی با تخصیص اعتبارات مجهز می شوند تا بر مبنای شرایط و تکنولوژی روز پیشرفت لازم صورت گیرد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: توجه دولت تدبیر و امید به عرضه آموزش های مهارتی با تاکید بر علم روز و نیاز بازار در سالهای گذشته کم نظیر است و باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه آموزشی و اشتغالزایی بهره گرفت.
استان سمنان یکی از استان های موفق در عرضه آموزش های مهارتی است و ۶۴۴ نفر از مهارت جویان این اداره کل نیمه نخست سال جاری در محیط کار واقعی و هشت هزار و ۲۲۵ نفر نیمه نخست سال جاری، با وجود شیوع ویروس کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی استان آموزش های مهارتی فراگرفتند.
۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه ای در استان سمنان وجود دارد.
هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی سفر سه روزه جهت شرکت در آیین معرفی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان و بازدید و افتتاح مراکز آموزش های مهارتی به این استان سفر کرد.





1399/10/20
13:42:36
0.0 / 5
584
تگهای خبر: استاندارد , اشتغال , توسعه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید