وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی:

اشتغال زایی در روستاها

اشتغال زایی در روستاها به گزارش كاروخدمت وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: به منظور رفع مشكل بیكاری در جمعیت روستایی، امسال مهارت آموزی و ایجاد فرصت های شغلی در روستاها باجدیت پیگیری گردیده و تلاش داریم منابع آن تخصیص یابد.


علی ربیعی كه روز سه شنبه به استان مركزی سفر كرده، در جمع خبرنگاران در اراك اظهار داشت: مشكلات اقتصادی و صنعتی استان مركزی ناشی از ركود طولانی مدت در صنعت است كه این مشكلات در حال رفع شدن هستند و برای تعدادی از صنایع بزرگ برای رفع مشكلشان به دنبال راهكار اصولی هستیم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: استان مركزی ظرفیت های بسیاری در حوزه های صنعت، كشاورزی و خدمات دارد و وضعیت شاخص سرمایه گذاری در این استان مطلوب است، در حال حاضر در استان مركزی ۵۵۰میلیون دلار پروژه سرمایه گذاری اجرایی شده و دو میلیارد دلار نیز در حال مذاكره و رایزنی است كه طی مدت دو سال آینده وضعیت اقتصادی استان را متحول می كند.
ربیعی با اشاره به اینكه استان مركزی در خدمات مولد جایگاه خوبی دارد، بیان كرد: این استان در حال حاضر ۳۵هزار نفر بیكار دارد، نرخ بیكاری در این استان هفت درصد است كه با یك برنامه ریزی می توان این نرخ را به سه چهار یا سه درصد رساند و پیگیری برای مساله اشتغال و رفاه اجتماعی این استان در دستور كار است.
وی خاطرنشان ساخت: استان مركزی در حال حاضر دارای تراز تجاری مثبت ۲۷درصدی است كه این تراز مثبت نباید در سطح پایین باقی بماند و بایستی افزایش یابد، همچنین در حوزه كشاورزی ریزش شغلی ندارد و می تواند افزایش هم داشته باشد.
وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان كرد: مقرر شد در هر روستای استان، یك یا دو مزیت شناسایی و همه روستاییان از مهارت برخوردار شوند و آموزش فنی و حرفه ای ببینند، همچنین تخصیص منابع اشتغال شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و روستاها را با جدیت دنبال می كنیم تا در روستاها بیكار نداشته باشیم.
ربیعی تصریح كرد: ایجاد سالانه یك میلیون شغل در سال جاری با برنامه ریزی و نظارت اثر بخش دولت محقق خواهد شد كه ۴۰۰ هزار مورد از ناحیه رشد كلاسیك و ۶۰۰ هزار شغل دیگر از ناحیه رشد اشتغال فراگیر و عرضه و تقاضای كار محقق می شود.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره حضور یا عدم حضور خود در كابینه دولت دوازدهم گفت: این مساله بستگی به نظر دكتر روحانی دارد و تلاش دارم هر جا كه هستم خدمت كنم تا مردم زندگی توام با آسایش و رفاه داشته باشند.
 

1396/05/05
20:50:22
5.0 / 5
3378
تگهای خبر: اشتغال , بازار كار , وزیر تعاون , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید