معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح كرد:

اختصاص ۳۸ هزار میلیارد به رتبه بندی معلمان

اختصاص ۳۸ هزار میلیارد به رتبه بندی معلمان خراسان شمالی معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که از 6 ماه گذشته تا امسال 38 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی معلمان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: اساسا نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های دولتی برای حضور ثمربخش معلم، ماموریت ویژه ای برعهده دارند که براین اساس می توانند دانش آموز در تراز انقلاب تربیت کنند.


احمد محمود زاده، معاون وزیر، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش قبل از ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان غیر دولتی منتخب جشنواره جلوه های ویژه معلمی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار نمود: همچون دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیروی انسانی با نگاه روحیه انقلابی و جهادی است، موضوعی که در تمام اسناد بالادستی، خصوصاً در سند بیانیه گام دوم انقلااب اشاره زیادی به این مساله شده است.
وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری نیروی انسانی را مهم ترین و بزرگترین سرمایه کشور و تعلیم و تربیت را رکن اصلی تمدن سازی قلمداد کرده اند.
محمودزاده اظهار داشت: اسناد بالادستی در تعلیم و تربیت و تربیت نیروی انسانی و بیانیه گام دوم انقلاب، در امتداد تمدن سازی در ۳ عنصر کلیدی تربیت و مسئولیت پذیری جوانان، جایگاه علم و پژوهش، خودسازی و جامعه سازی تاکید بیشتری داشته است.
این مقام مسئول اشاره کرد: این مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عمدتاً بر دوش نظام تعلیم و تربیت گذاشته شده و ماموریت خطیری است که در سند تحول بنیادین مشخص شده است.
وی افزود: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب، در تراز حیات طیبه، مباحث اعتقادی، اخلاقی و همه خصوصیاتی که در زمینه نیروی انسانی موجب تمدن سازی خواهد بود باید در بستر جامعه سازی شکل بگیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: عنصر اصلی تربیت نیروی انسانی، در کشور جایگاه معلم است که تضمین کننده این نگاه کلیدی به آموزش و پرورش خواهد بود.
وی با اشاره به این که در سند تحول بنیادین، معلم بعنوان هدایت کننده و اسوه ای امین و بصیر در پروسه تعلیم و تربیت نقش دارد، اشاره کرد: آموزگار مهم ترین عنصر در تحقق نظام رسمی تعلیم و تربیت کشور است و بر طبق آموزه های دینی، جایگاه معلمان در شان پیامبران قرار داده شده است که ما برای نقش تربیت معلمان باید برنامه های کلان داشته باشیم.
محمودزاده با اعلان اینکه معلمان امروز باید مجهز به شایستگی های مربوط به دانش تربیتی، دانش تخصصی و حوزه های عمومی باشند، افزود: مقام معظم رهبری در تمام جلساتی که با اصحاب تعلیم و تربیت در زمینه آموزش وپرورش و وزارت علوم برگزار شده است، به موضوع امیدآفرینی در میان جوانان و شاگرد پروری تاکید ویژه ای داشته اند.
وی تصریح کرد: اگر اعتقاد به این مساله وجود دارد که آینده کشور در لحظه به لحظه حضور معلم در کلاس درس، مهندسی و طراحی و خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در کلاس های درس صورت می گیرد و معلم نقش محوری و تعیین کننده برای این طراحی دارد، اساسا نظام برنامه ریزی و پشتیبانی در وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه های دولتی برای حضور ثمربخش معلم، ماموریت ویژه ای برعهده دارند که براین اساس می توانند دانش آموز در تراز انقلاب تربیت کنند.
محمودزاده اظهار داشت: مسیر در طول سالهای قبل به دست معلمان طی شده و امروز نیز به دنبال این مساله هستیم که تعداد آنها باید افزایش پیدا کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم به رتبه بندی در موضوع آموزش و پرورش در عدد و ارقام دیده می شود و افزایش اعتبارات از ۹.۲ درصد به بالای ۱۳ درصد و اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان از ۶ ماه گذشته تا امسال کمک خواهدنمود که هر معلمی به جایگاه اصلی در موضوع معیشت، نگاه و مرجعیت قرار گیرد؛ این مساله باید در مدارس غیردولتی نیز مدنظر باشد.
وی در آخر اظهار داشت: دولت نسبت به مدارس غیردولتی برنامه های ویژه ای تدارک دیده است که موجب بهبود شرایط این مدارس و معلمان مشغول به کار در این مدارس خواهد شد.



1401/02/28
13:53:32
5.0 / 5
506
تگهای خبر: تخصص , دستگاه , سازمان , معیشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید