اعزام بیش از ۶۰هزار زائر به سرزمین وحی

اعزام بیش از ۶۰هزار زائر به سرزمین وحی به گزارش کاروخدمت، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر با اشاره به این که اعزام زوار بیت الله الحرام تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: عملیات بازگشت حجاج نیز از یکم تا بیست و دوم تیرماه صورت می گیرد.



به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا حسام قربانعلی با اعلان اینکه تا ساعت ۱۹ روزسیزدهم خردادماه حدود ۶۰هزار و ۲۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام شدند، اظهار داشت: میانگین تاخیر پروازها نیز حدود ۳۰دقیقه بوده است.

وی اضافه کرد: هواپیمایی معراج موفق به گرفتن مجوزهای لازم برای ورود به آسمان عربستان نشد بنا بر این فشار بسیار زیادی بر روی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. همکاران ما بصورت شبانه روزی درحال انجام یک عملیات سنگین از ۲۱ ایستگاه پروازی بمنظور رفاه حال حجاج بیت الله از سراسر کشور هستند.

سخنگوی ایران ایر افزود: امروز عملیات انتقال حجاج از شهر یزد شروع شده است که با پایان عملیات از شهر اردبیل و اصفهان تقارن دارد. همین طور ابتدای عملیات انتقال از بندر چابهار است.

وی اشاره کرد: بندر چابهار یکی از نقاط کلیدی برای اعزام برادران اهل تسنن است که باتوجه به بعد فاصله زمینی که از چابهار تا زاهدان حدود۸۰۰کیلومتر راه در جاده های با شرایط خاص هستند این خدمت به عنوان خدمت ویژه ارائه می شود.

قربانعلی اشاره کرد: همچنان پروازهای هما از فرودگاه حضرت امام به سمت مقصد مدینه النبی و فرودگاه جده ادامه خواهد داشت. بخش عمده ای از عملیات در شهرهای مختلف رو به انتها است. در ادامه عملیات، فردا انتقال حجاج از زاهدان را نیز خواهیم داشت. انتقال حجاج از چابهار و دو پرواز از جزیره قشم را خواهیم داشت. همین طور ۴روز عملیات در آذربایجان غربی و فرودگاه ارومیه پیش و رو خواهد بود.

وی افزود: از روز پانزدهم خرداد عملیات گسترده به طول ۷ روز از مرکز استان گلستان شهر گرگان خواهیم داشت و خدمتگزاری تا اعزام بیش از ۸۹هزار و ۷۰۰ زائر یعنی تا آخر روز ۲۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امسال عملیات بسیار سنگین است. در خلال عملیات یک فروند هواپیمای پهن پیکر ایرباس ۳۱۰با ۲۳۶صندلی وارد ناوگان شده است و مشکل خاصی دراین زمینه وجود ندارد. به وعده ای که برای توسعه و گستردگی خدمات داشتیم عمل کردیم. با توجه به این که حتی مجوزهای هواپیمای معراج گرفتن نشد با همه سختی ها شهرهای زنجان و همدان را در دستور کار خود داشتیم و با نبود معراج هم آنها را فعال کردیم و به چرخه پروازی بازگرداندیم که با رضایت حداکثر حجاج همراه بود.

سخنگوی ایران ایر در آخر اظهار داشت: پس از انجام مناسک حج پروازهای برگشت از تاریخ یکم تیرماه سال جاری کار خودرا شروع می کنند و این عملیات تا ۲۲ تیرماه به طول خواهد انجامید.



1403/03/15
12:17:12
5.0 / 5
250
تگهای خبر: توسعه , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید