مدیرعامل یك شركت حمل و نقل ریلی:

کیفیت خدمات قطارهای مسافری با اصلاح قیمت بلیت افزایش خواهد یافت

کیفیت خدمات قطارهای مسافری با اصلاح قیمت بلیت افزایش خواهد یافت به گزارش کاروخدمت، مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی اظهار داشت: با تغییر ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار، بطور قطع کیفیت خدمات به مسافران و سودآوری شرکت ها خصوصا قطارهای مسافری پنج ستاره بیشتر خواهد شد.



به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، محسن فاتحی زاده در نشستی خبری ضمن اشاره به اصلاح قیمت بلیت قطارها طی هفته گذشته، اظهار نمود: صنعت حمل و نقل ریلی از مدتها قبل به شکل جدی نیازمند بازبینی در قیمتها بود.

وی ادامه داد: نزدیک به سه سال است که قیمت بلیت قطارهای مسافری ثابت بود و پافشاری بر سیاست تثبیت قیمت این صنعت را با افزایش زیان انباشته و کاهش سودآوری شدید رو به رو کرده بود؛ به صورتی که سطح کیفیت خدمات قطارهای مسافری تحت تأثیر قرار گرفت.

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی اظهار داشت: با اصلاح قیمت بلیت قطارهای مسافری درآمد سود عملیاتی بیشتر از ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

فاتحی زاده ضمن اشاره به این که سایر کالاها و خدمات طی این مدت با افزایش قیمت روبرو بوده و توانسته اند به حیات اقتصادی خودشان ادامه دهند، اظهار داشت: قیمت گذاری مسقف به علت پشتیبانی از مصرف کننده چند صدمه جدی به این صنعت بخصوص در قسمت قطارهای پنج ستاره وارد کرده است. اول این که سبب شده است که فرایند افزایش ظرفیت در قسمت حمل و نقل ریلی با اختلال رو به رو شود. دوم این که کیفیت خدمات شرکتهای حمل و نقل ریلی در قسمت مسافر را تحت تأثیر قرار داده است. سوم این که فشار تقاضای سایر بخش های حمل و نقل را به سمت حمل و نقل ریلی هدایت کرده است.

وی ضمن اشاره به این که بقای صنعت حمل و نقل ریلی در تعدیل واقعی قیمت بلیت است، اضافه کرد: اصلاح تدریجی قیمتها باعث ظرفیت سازی و رشد کمی در عرضه خدمات و ارتقای کیفیت خدمات به مسافران خواهد شد.

عضو انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی ضمن اشاره به این که رویکرد کلان و همیشگی سیاستگذار برای عدم انتقال بار مالی به مسافران برای شرکتهای حمل و نقل ریلی ستودنی است، خاطرنشان کرد: تنها راه رفع دغدغه دولتمردان اتخاذ تدابیری است که با اصلاح تدریجی قیمتها امکان تشکیل سرمایه مجدد در شرکتهای حمل و نقل ریلی و افزایش عرضه خدمات را فراهم سازد.

در ادامه امین شعبانی - عضو انجمن شرکتهای ریلی مسافری - افزود: طبق مصوبه دولت، نرخ بلیت قطارها، همچون قطارهای پنج ستاره به صورت متوسط ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. نکته مهم اینست که نرخ بلیت برای مسافران و توریستهای خارجی ۵۰ درصد بیشتر از مسافران داخلی تعیین شده است. از آنجاکه استقبال توریستهای خارجی از قطارهای پنج ستاره بیشتر است پیشبینی می شود نرخ میانگین اعمالی بیشتر از ۳۰ درصد باشد.

وی ضمن اشاره به این که سهم قطارهای پنج ستاره از کل ناوگان ریلی مسافری، حدود پنج درصد است، افزود: یکی از نکات قابل توجه در تصمیم اخیر، افزایش قیمت ۵۰ درصدی برای توریستهای خارجی است که تصمیم درست اما دیرهنگام بود، چون که در عمل سبب پرداخت یارانه به توریستهای خارجی شده و از طرفی همزمان با کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی مسافران ایرانی را در موقعیت نابرابری نسبت به توریستهای خارجی قرار داده است.

شعبانی در انتها اظهار داشت: با عنایت به سهم ۳۰ درصدی مسافران خارجی از قطارهای پنج ستاره این برآورد وجود دارد که درآمد حاصل از فروش شرکت از این محل افزایش مطلوبی داشته باشد.





1403/05/02
10:58:47
5.0 / 5
1909
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید