کاهش ۵۰ درصدی ورودی سدهای کشور

کاهش ۵۰ درصدی ورودی سدهای کشور به گزارش کاروخدمت، وزیر نیرو با اشاره به اینکه دمای کشور در بعضی مناطق تا 5 درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش پیدا کرده، اظهار داشت: ورودی سدهای تهران 50 درصد کاسته شده و بارش ها هم با افت 41 درصدی مواجه بوده است.



به گزارش کاروخدمت به نقل از خبرگزاری مشرق

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ظهر امروز چهارشنبه، ۳۱ تیرماه، نشست مشترکی با حضور عباس علی آبادی، وزیر نیرو و حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف پیشرفت همکاریهای مشترک در عرصه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی انجام شد.
علی آبادی در این جلسه که مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو و شیلا ارفعی مدیرکل روابط عمومی توانیر نیز حضور داشتند، اظهار داشت: قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق بالاتر از ۵۰۰۰ تومان است و این در حالیست که مصرف بالا، اصلی ترین چالش ما در بخش برق است.

وی ادامه داد: در عرصه آب، مشکلات بمراتب عمیق تر است و گزارش های گوناگون نشان میدهد که تغییرات اقلیمی به شدت جدی شده است. دمای کشور در بعضی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین طولانی مدت بالا رفته و ظرفیت خودپالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست.
وزیر نیرو اشاره کرد: هزینه شیرین سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بالاتر از ۵ دلار است و امروز باید صرفه جویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل گردد. ورودی سدهای تهران ۵۰ درصد کم شده و بارشها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به پروژه های حیاتی همچون انتقال آب سد طالقان به تهران اظهار داشت: نیاز به همراهی نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بالاتر از هر زمان احساس می شود. این سازمان می تواند در رویارویی با جنگ روانی دشمن در عرصه آب و برق نیز نقش آفرینی مؤثری داشته باشد.
وزیر نیرو با تکیه بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه اشاره کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش رو آماده نماییم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای قدرتمند و همراه در راه دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است.

۴۰ هزار مسجد و ۱۵۰ هزار مبلغ آماده همکاری برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه هستند

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این سازمان آمادگی کامل دارد که با صنعت آب و برق در حوزه آموزش همگانی و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه همکاری کند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی هایی برای تدوین سند مشترک در عرصه پژوهش، تبلیغات و فرهنگ سازی در حال انجام می باشد و از ظرفیت ۴۰ هزار مسجد، ۱۵۰ هزار مبلغ، موسسات قرآنی، مداحان، شاعران آیینی و رسانه های نوین تبلیغاتی برای این مهم استفاده خواهیم کرد.
قمی اشاره کرد: همین طور آماده ایم تا مساجد را به پنل های خورشیدی مجهز نماییم و تولید سریال ها و آثار نمایشی فاخر با هدف ارتقاء آگاهی عمومی در عرصه آب و برق را در دستور کار قرار دهیم.

اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود

در بخش پایانی نشست، غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اظهار داشت: روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاری ها می تواند به خلق جریان های اجتماعی مؤثر منجر شود.

وی ادامه داد: مطالعات گونه شناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان میدهد که این نهاد در فرهنگ سازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار می باشد و باتوجه به ظرفیتهای بالا می تواند به صنعت آب و برق در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کمک شایانی کند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اضافه کرد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدل سازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم نماییم.
مقیمی اشاره کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت های نظام در عرصه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاوردها با کمک سازمان تبلیغات بصورت موثر برای مردم تبیین شود.

1404/05/02
18:44:26
5.0 / 5
18
تگهای خبر: آموزش , ابزار , اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب کاروخدمت
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما ؛ کار و خدمت، همراه شما در مسیر یافتن بهترین خدمات در شهر است

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید