تغییرات دولت یازدهم بر بازار كار

تغییرات دولت یازدهم بر بازار كار بررسی تغییر و تحولات بازار كار در دولت یازدهم نشان می دهد، طی چهار سال گذشته جمعیت فعال ۱.۹ میلیون نفر، جمعیت بیكار ۷۱۵ هزار نفر و جمعیت شاغل نیز بیش از ۱.۲ میلیون نفر بیشتر شده است.



به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، سرانجام دولت یازدهم هم به پایان رسید و دوره دوم مدیریت اجرایی رئیس جمهور روحانی از روز گذشته با دریافت حكم تنفیذ از رهبر انقلاب رسما آغاز شد. موضوع بیكاری كه طی چند سال گذشته به یك بحران در اقتصاد ایران تبدل شده، همواره یكی از ماموریت های مقام معظم رهبری به روسای جمهور بوده است؛ آن طور كه علاوه بر تاكیدات مكرر برای كاهش بیكاری، غالب شعارهای سالانه با رویكرد افزایش تولید و اشتغال بوده است.
اما اكنون كه دوره نخست ریاست جمهوری روحانی(از مرداد ۹۲ تا مردا ۹۶) به پایان رسید، بررسی شاخص های بازار كار به ویژه سه شاخص وضعیت مشاركت اقتصادی، نرخ بیكاری و تعداد شاغلان در چهار سال گذشته تقریبا یك وضعیت خنثی را در این بازار روایت می كنند.
نرخ مشاركت به مجموع جمعیت شاغل و بیكار «در سن كار» گفته می شود و یكی از شاخص هایی است كه در بررسی های وضعیت بازار كار باید مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس، نرخ مشاركت در كل كشور از ۳۷.۴ درصد در سال پایانی دولت دهم، به۳۹.۴ درصد در سال پایانی دوره نخست ریاست جمهوری روحانی افزایش یافت كه به معنای افزایش جمعیت فعال اقتصادی است.

نرخ مشاركت اقتصادی در دولت یازدهم
شرح
۱۳۹۱
(سال پایانی دولت دهم)
۱۳۹۲
۱۳۹۳
۱۳۹۴
۱۳۹۵
كل
۳۷.۴
۳۷.۶
۳۷.۲
۳۸.۲
۳۹.۴
شهری
۳۶.۵
۳۶.۹
۳۶.۵
۳۷.۵
۳۸.۹
روستایی
۴۰.۰
۳۹.۷
۳۹.۱
۴۰.۰
۴۱.۰
 

1396/05/13
17:47:58
5.0 / 5
3133
تگهای خبر: بازار كار , اشتغال , بیكاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید