وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی:

مشكلات ارزی و اشتغال را با تدبیر حل می نماییم

مشكلات ارزی و اشتغال را با تدبیر حل می نماییم كاروخدمت: قزوین- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت مصمم به حل مشكلات ارزی و نوسان قیمت هاست و در شرایط كنونی با مدارا، اجماع و كار مضاعف از سختی ها عبور خواهیم كرد.


به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عصر دوشنبه در ادامه سفر یك روزه به استان قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بویبن زهرا شركت كرد. در جلسه شورای اداری بویین زهرا كه زاهدی استاندار، داود محمدی و بابایی صالح نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، بابایی مدیركل اداره كار استان، معاون اقتصادی استانداری و مدیران صنعتی استان هم حضور داشتند علی ربیعی اظهار داشت: اگر بخواهیم بیكاری را كاهش دهیم نیازمند تولید برشهای استانی هستیم تابا اطلاعات دقیق و به روز از وضعیت بیكاری و اشتغال بتوانیم برنامه ریزی نماییم. وی در مورد استفاده از وامهای با بهره كم اظهارداشت: این كه از وام های با سود ۴ درصد به واحدهای بزرگ پرداخت نماییم امكان ندارد اما می توانیم بر مبنای چند رسته مشخص به كارها سامان دهیم تا افراد بیشتری از این تسهیلات استفاده كنند.
ربیعی خاطرنشان كرد: امادگی داریم در صورت حضور بخش خصوصی تسهیلات اشتغال بیشتری را پرداخت نماییم. سهم تسهیلات اشتغال روستایی را بیشتر می كنیم وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یادآورشد: اگر در اشتغال روستایی استانها خوب عمل كنند بخصوص استان قزوین آمادگی داریم سهم ۳۰ درصدی شما را بیشتر نماییم. وی افزود: رویكرد ما این است تا یك طرح زنجیره ای دنبال شود و افراد بدهكار تولید نكنیم چونكه معتقدیم با پاشیدن پول شغل تولید نمی گردد و نباید متقاضی بیكار را به متقاضی بدهكار تبدیل نماییم. ربیعی یادآورشد: باید كلینیك خدمات مشاوره در شهرستانها تولید شود تا بتوانیم تعریف درستی از اشتغال داشته باشیم و منطقی تصمیم گیری شود. وی اظهارداشت: اگر در استانها بتوانید از محصولات استراتژیك خود مانند كشمش در تاكستان و پسته در بویین زهرا بخوبی استفاده كنید و محصولات شما به عقد قرارداد منتهی شود ما هم با تعریف بسته های حمایتی به شما كمك می نماییم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی بیان كرد: دامداری برای روستایی نمی تواند شغل بلند مدت محسوب شود البته در كوتاه مدت مناسب می باشد ولی منطقی نیست ما همه اعتبارات اشتغال خویش را در این بخش هزینه نماییم و خروجی خوبی نداشته باشیم.
۱۸ هزار میلیارد تومان متقاضی تسهیلات در دامداری سنتی هستند ربیعی افزود: در شرایطی كه در مجموع فقط ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغال داریم در بخش دامداری روستایی بیش از ۱۸ هرار میلیارد تومان متقاضی وجود دارد كه نمی توانیم همه اعتبارات را به این بخش اختصاص دهیم. وی اظهار داشت: امروز كه مشكل آب و خاك داریم باید با مطالعه جلو برویم و در رسته ها با مطالعه حركت نماییم و انعطاف لازم را داشته باشیم تا به نتیجه برسیم. ربیعی خاطرنشان كرد: من با مبحث محدوده ۱۲۰ كیلومتری در قزوین با لحاظ مسافت زمینی موافقم و مبحث در حال بررسی است. وی در مورد استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی یادآورشد: در این راستا در كارخانه كاشی وسرامیك مستقر در بویین زهرا با یك سرمایه گذار خارجی مذاكره كردیم و در حال افزایش تولید هستیم. وی اظهارداشت: باید خیلی از صنایع نوسازی شود و كار و تولید وارد عرصه رقابت شود تا بتوانیم به اقتصاد خود رونق بخشیم. نگران شغل كارگران هستم وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یادآورشد: من نگران شغل كارگران هستم و رویكرد همه ما باید رونق تولید باشد و هدفمان حك شدن نشان ساخت ایران حتی با كمك سرمایه گذار خارجی باشد تا به اشتغال كمك گردد. ربیعی خطاب به شركای اجتماعی هم اظهار داشت: امروز به اجماع نیاز داریم و در حالیكه دولت كوشش كرد برجام به سرانجام برسد اما یك آدم لات و پرتنش كه رئیس جمهور شده از این توافق خارج شد و این مشكل در كنار سوداگری برخی در داخل باعث شد با چالش مواجه شویم.
مشكل ارز را حل می كنیم وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یادآورشد: اعضای هیئت دولت مصمم هستند تا مشكل ارز را حل كنند و این مورد حتما كنترل خواهد شد و در شرایط كنونی به مدارا، اجماع و كار مضاعف نیازمندیم و باید بیشتر كار نماییم تا از این شرایط عبور شود. ربیعی اظهار داشت: باید به میان مردم برویم و واقعیت ها را بگویبم و اگر مردم كنار ما باشند هیچ بحرانی نداریم و می توانیم از این شرایط به سلامت عبور نماییم.

1397/04/29
23:20:47
5.0 / 5
2946
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , بیكاری , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید