مدیرعامل تامین اجتماعی عنوان كرد

انتقاد از سهمیه بندی بیمه كارگران ساختمانی

انتقاد از سهمیه بندی بیمه كارگران ساختمانی به گزارش كاروخدمت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح كرد: باید ماجرای سهمیه بندی بیمه كارگران ساختمانی را در استان ها جمع نماییم.


به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در نشست تخصصی كاگران ساختمانی، تبیین و تشریح عملكرد سازمان و اقدامات آتی با اشاره به اینكه موضوعات جامعه كارگری بسیار گسترده است، اظهار داشت: دو سه هفته پیش در یك شهرستان بازدیدی داشتیم فردی به بنده اظهار داشت كه بیمه كارگر ساختمانی شدن مشكل نیست و كافی است یك دوره فنی و حرفه ای بگذرانی و كارت دریافت كنی تا بیمه شوی. برخی اینطور تصور میكنند كه شرایط شمول بیمه كارگران ساختمانی همین است در حالیكه باید این نگاه را اصلاح كرد كه تنها مبنای شمول، كارت دوره فنی نیست.
وی اضافه كرد: احراز كارگر ساختمانی بودن كار آسانی نیست. در سامانه پالایش كارگران ساختمانی اقداماتی انجام شده كه باید تكمیل شود و موارد شمول بیمه از راه سامانه كنترل شود. متقابلا كسانی كه مستحق هستند و دیگران به جایشان نشسته اند را باید شناسایی نماییم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینكه قرار شد كنترل بیمه كارگران ساختمانی را در دو مرحله انجام دهیم، اظهار داشت: در اولین مرحله لیست اسامی را به انجمن كارگران ساختمانی می دهیم، به شعب هم ابلاغ گردیده از راه كدملی، بیمه شدگان را طریق سامانه كنترل كنند تا اگر بیمه شده ای پروانه كسب در اصناف دیگر داشته باشد سیستم این تعارض را متوجه و فرد را حذف می كند.
وی افزود: مرحله دوم هم سخت تر است و از راه سامانه و كدملی قابل شناسایی نیست كه باید بازرسی هایی صورت گیرد. در كوتاه مدت بخش اول را انجام می دهیم كه سریعتر افراد مستحق كارگر ساختمانی را كه در نوبت قرار گرفته اند جایگزین افراد من غیرحق نماییم.
سالاری با اشاره به اینكه جلسات توجیهی برای انجام این دو مرحله برگزار شده است، اظهار داشت: باید ماجرای سهمیه بندی بیمه كارگران ساختمانی را در استان ها جمع نماییم. خیلی چیزها سهمیه بندی شده و بنده نمیدانم بعنوان مدیرعامل چرا می توانم مجوز بدهم كه فردی بدون تشریفات استخدام شود. در صورت نیاز افراد باید از بین متقاضیان كار انتخاب شوند. ازاین رو اگر مقرر است كارگران ساختمانی بیمه شوند سهمیه بندی درست نیست و هركس مستحق است باید بیمه شود. مساله ساده است و باید آنرا حل كرد.
وی همینطور درباره احضار كارگران ساختمانی برای كنترل آنها افزود: باید راه بهتری برای كنترل كردن بیمه كارگران ساختمانی پیدا نماییم. چونكه یك روش كنترل درست نیست. اینكه سرزده بازرس به محل كار برود بهتر است. اگر با بدبینی هم رفتار نماییم خوب نیست. راههای بهتری می توان پیدا كرد تا افراد بی جهت از این عنوان استفاده نكنند.
سالاری با اشاره به اینكه سهمیه بندی همه را آزار می دهد و وقتی كسی حقش است نباید در نوبت بماند عنوان كرد: بازرسی ها باید ساماندهی شوند.
وی با اشاره به اینكه بیمه كارگران ساختمانی، بیمه حمایتی است اظهار داشت: بین ذینفعان تفاهم شده و از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا رویه ای را معین كنند كه مطالبات ما وصول و بیمه كارگران پایدار بماند. چونكه وقتی با كسری مواجه شدیم خدمات رسانی ما مختل می شود. مثلا بیشتر از یكسال مطالبات درمانی را نتوانستیم تسویه نماییم و كیفیت خدمات عرضه شده تحت تاثیر قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: به دنبال بروزرسانی پرداخت معوقات هستیم چونكه حالا مقداری روی كیفیت دفترچه بیمه ها تاثیر گذاشته است. باید اصلاحات پارامتریكی با كمك مجلس و با رعایت عدالت اعمال نماییم كه در بلند مدت با مشكلات بسیار روبرو نشویم.



1398/05/26
22:56:34
5.0 / 5
53
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است