وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به كاروخدمت:

آزادراه تهران-شمال را زودتر از دهه فجر افتتاح می نماییم

آزادراه تهران-شمال را زودتر از دهه فجر افتتاح می نماییم كاروخدمت: وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر این كه آزادراه تهران-شمال را زودتر از دهه فجر افتتاح می نماییم، از مسدود شدن جاده چالوس در بعضی روزهای میانی هفته برای انجام عملیات فاز دو آزادراه تهران-شمال آگاهی داد.


امیدواری به افتتاح آزادراه تهران-شمال زودتر از دهه فجر
محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص اینكه بر طبق اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان، منطقه یك آزادراه تهران-شمال دهه فجر به بهره برداری می رسد و چرا تاریخ افتتاح و بهره برداری این آزادراه تغییرات زیادی داشته است؟ اعلام نمود: از قبل هم گفته بودیم كه تا اختتام تابستان امسال عملیات ساخت منطقه یك آزادراه تهران-شمال تمام می شود و الان نیز این عملیات در حال اتمام است و بیشتر از سه هزار نفر در آنجا فعالیت می كنند؛ اما سیستم مدیریت و بهره برداری باید تست و آزمایش شود و وقتی كه این سیستم مستقر شد باید این كار را انجام دهیم.
اسلامی اضافه كرد: با رئیس بنیاد مستضعفان روز گذشته مذاكراتی داشتم و همه حرف های وی این بود كه نمی خواهد آزادراه تهران-شمال به صورت آزمایشی به بهره برداری برسد و افتتاح شود و قصد همه ما این است كه تست ها و آزمایشات لازم روی این آزادراه و سیستم های آن صورت گیرد و روزی كه افتتاح صورت می گیرد مردم بتوانند از این آزادراه استفاده كنند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: گرچه بنیاد مستضعفان بعنوان مجری پروژه، افتتاح این آزادراه را دهه فجر اعلام نموده است اما امیدواریم كه خیلی زودتر این اتفاق بیفتد كه همین طور هم خواهد بود و الان به شركت های مستقر در آزادراه گفته ایم كه هر چه زودتر كارشان را تمام كنند و به منطقه ۲ آزادراه مهاجرت كنند، چونكه می خواهیم تا پیش از اختتام دولت دوازدهم بخش های اصلی منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال را به انتها برسانیم.
مسدود شدن جاده چالوس در ایام وسط هفته
وی اشاره كرد: یكی از مسائل مهمی كه سبب شده افتتاح آزادراه تهران شمال به تأخیر بیفتد این است كه می خواهیم عملیات تعریض جاده چالوس را به طول ۱۳ كیلومتر انجام دهیم و بنیاد مستضعفان تقاضا كرده كه این جاده در روزهایی بسته شود تا بتواند به سرعت این كار را انجام دهد. در این راستا با پلیس هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر است در ایام وسط هفته بتوانیم این جاده را مسدود نماییم تا مردم در هنگام اجرای عملیات تعریض اذیت نشوند و عملیات تعریض اجرا شود.
افزایش قیمت بلیت قطار قانونی است
به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت قطار و هواپیما اظهار داشت: شركت های ریلی خصوصی هستند و وقتی در قانون افزایش حقوق و مزایای كاركنان تصویب می شود شامل شركت های ریلی هم خواهد شد و كالاهایی كه در داخل قطار هست نیز را دربرمی گیرد.
اسلامی اضافه كرد: در شورای عالی ترابری با حضور سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مبلغی را كه برای افزایش قیمت تعیین كرده ایم با رعایت حال مردم بوده است اما به هر حال درآمد و هزینه ای است كه وجود دارد و نمی توان به آنها اظهار داشت كه قیمت را افزایش ندهند.
اسلامی با اشاره به اینكه دولت منابع یارانه ای ندارد كه پول بلیت را بدهد، اظهار داشت: تلاش نموده ایم در این راستا مسیرهای پرتردد مانند مشهد را با حداقل میزان افزایش و مسیرهایی كه كمتر مسافر دارند و تأثیری روی حقوق مصرف كننده ندارد را بیشتر افزایش بدهند، اما متوسط ۲۱ درصد افزایش قیمت بلیت قطار مصوبه قانونی می باشد و امیدواریم شركت های ریلی كیفیت خدماتشان را بالا برند و رضایت مردم را جلب كنند.
برخورد با گران فروشان بلیت هواپیما
وزیر راه و شهرسازی اشاره كرد: با تخلف و گران فروشی بلیت هواپیما برخورد می نماییم چونكه پایه قیمت بلیت ها نرخ های آذرماه سال ۱۳۹۷ است و اگر كسی غیر از این نرخ ها بلیت فروخته است مرتكب تخلف شده است و خریداران باید از آنها شكایت كنند تا شركت متخلف را جریمه نماییم.
راه اندازی راه آهن زاهدان-چابهار تا ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی همین طور در مراسم بهره برداری از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل از طریق اندازی خط ریلی زاهدان – چابهار تا سال ۱۴۰۰ و موافقت مقام معظم رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی در این زمینه آگاهی داد و اظهار داشت: برخی می خواهند بدل جاده ابریشم را بسازند اما باید به آنها اظهار داشت كه ایران كشور اصلی در جاده ابریشم است و بدون ایران نمی توان چنین كاری كرد.
به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، محمد اسلامی اظهار نمود: رهبر معظم انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملی در امتداد تامین منابع مالی پروژه ی راه آهن زاهدان–چابهار موافقت كردند و همه تلاش خودرا خواهیم كرد تا این پروژه تا سال ۱۴۰۰ و اختتام دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.
وی اضافه كرد: راه آهن زاهدان–چابهار جزو انتظارات ملی شمرده می شود و در كنار خط ریلی رشت–آستارا دو حلقه مفقوده كریدور شمال به جنوب هستند و این خطوط باید به بهره برداری برسد تا كریدور تكمیل شود. چونكه در این صورت می توان سهم مناسبی از انتقال باری كه از هندوستان به اروپا می رود داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی درباره ی جاده ابریشم اظهار نمود: بعضی از كشورها می خواهند بدل جاده ابریشم را بسازند اما هیچ گاه موفق نخواهند شد. چونكه ایران كشور اصلی در جاده ابریشم است و باید به آنها اظهار داشت كه بدون ایران نمی توانید جاده ابریشم را بسازید.
وی اشاره كرد: باید در امتداد تكمیل پروژه شمال–جنوب و تقویت سهم ملی تلاش نماییم تا بتوانیم در جابجایی ۱۰۰ میلیون تن باری كه در اطراف كشورمان صورت می گیرد سهیم باشیم و از این طریق به تولید و درآمد پایدار دست پیدا نماییم.
مردم باید ساعت هایشان را با راه آهن تنظیم كنند
اسلامی افزود: یكی از اهدافی كه در صنعت ریلی باید به آن دقت كنیم رساندن تاخیرها به حداقل امكان دارد تا بتوانیم ضمن افزایش رضایتمندی مردم از طریق آهن بعنوان سرویس دهنده ای در خدمت آنها، به حدی برسیم كه مردم ساعت هایشان را با راه آهن تنظیم كنند.
وی اظهار نمود: در این شرایط سخت متخصصان داخلی با همت بالا توانستند رونق تولید را رقم بزنند چونكه ایران جزء اقتصادهای برتر دنیاست و باید این را باور نماییم كه هر نیازی در كشور وجود دارد در داخل قابل تامین است.
اسلامی افزود: مسلما با تعاملات و انجام كارهای تیمی در كنار استفاده از ظرفیت های فناورانه تولید داخل می توان نیازهای داخلی را تامین كرد و در كنار آن سهم صنعت ریلی را در بازار جهانی افزایش داد كه این كار باید صورت گیرد.
وی اظهار داشت: بازارهای گسترده ای در صنعت ریلی در غرب آسیا وجود دارد كه با وجود دو كشور هند و چین می توان اظهار داشت كه ۶۰ درصد جمعیت جهان در این منطقه وجود دارد و انرژی های اصلی دنیا نیز در همین نقطه متمركز شدند. بدین سبب فرصت ها در منطقه ما هستند و به آن دسترسی داریم و باید از این ظرفیت ها برای انجام تعهدات به هنگام، ارائه محصولات وافزایش توان تولید داخلی استفاده نمائیم.
اسلامی با اشاره به اینكه ایران یك برند جهانی است، اعلام نمود: حركات تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی كه امریكا مقابل ایران راه اندازی كرده اقدامات خصمانه ای است كه در دنیا سابقه نداشته اما در چنین شرایطی می بینید كه خودباوری در ایران گسترش یافته و از این مساله باید برای افزایش بهره وری در صنعت ریلی و افزایش رضایتمندی مردم استفاده نمائیم.




منبع:

1398/06/12
19:16:40
5.0 / 5
1930
تگهای خبر: اقتصاد , بهره برداری , تخصص , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید