دبیر شورای عالی مناطق آزاد: حذف روادید گام ارزشمندی در جهت توسعه اقتصادی كشور است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد: حذف روادید گام ارزشمندی در جهت توسعه اقتصادی كشور است كاروخدمت: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: حذف روادید گام ارزشمندی در جهت توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند و كشور است و پیام مهم این كار در منطقه آزاد، امنیت و صلح و دوستی مردم مرزنشین و كشور به جهان است.



به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، منطقه خوزستان، مرتضی بانك روز دوشنبه (20 آذر) در آیین رونمایی از ورود اتباع خارجی بدون روادید در منطقه آزاد اروند، كه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد، اظهار نمود: ایران تنها كشوری است كه در همسایگی با ۱۵ كشور قرار دارد كه اگر از این عنصر و ظرفیت های آن استفاده نماییم هیچ محدودیتی نمی تواند در اقتصاد ما تاثیرگذاری كند.

وی اضافه كرد: ما یك كشور مستقل هستیم كه همواره با محدودیت های سیاسی و اقتصادی و تحریم ها مواجه بودیم. دیپلماسی و ارتباط موثر با كشورهای دیگر می تواند در حل خیلی از مشكلات و محدودیت ها به ما كمك نماید.

بانك با بیان این كه تنوع قومی در شهرهای مرزی ضامن وحدت و یكپارچگی كشور است، خاطرنشان كرد: پیوند فعالیت های سیاسی و اقتصادی با سیاست های كلان دولت بهترین شرایط را برای شهرهای مرزی مجاور با كشورها فراهم می كند.

وی اضافه كرد: ظرفیت سازی در شهرهای پیرامون كشور و تسهیل ورود اتباع به این مناطق در حفظ امنیت و توسعه اثرگذار است و پیام این اقدام علی رغم همه محدودیت ها و دشمنی كشورهای استكباری و برخی قدرت ها، این منطقه را به محل امن و اقتدار كشور تبدیل نموده است.

بانك با بیان این كه امنیت مهم ترین آیتم برای سرمایه گذاری است، اظهار داشت: باید زیرساخت های گردشگری فراهم گردد. منطقه آزاد اروند امكان تردد آسان گردشگران را با استفاده از مسیرهای هوایی، زمینی، ریلی و دریایی دارد و پیام مهم این در منطقه آزاد، امنیت و صلح و دوستی مردم مرزنشین و كشور به جهان است.

وی اضافه كرد: همجواری با كشور عراق سبب شده تا به نحو مطلوب از این كار استفاده لازم را ببریم و امروز در این كشور و منطقه اقدامی انجام می دهیم كه در جهت صلح و دوستی و كشورداری است.

بانك اظهار نمود: عراق می تواند واسطه روابط ایران با سایر كشورهای غربی باشد و معتقدیم هر طرح یا اقدامی در فعالیت های توریستی، صنعتی و توسعه ای باید با نگاه بلندمدت باشد و كاری نكنیم كار و فعالیتی الان انجام دهیم كه ۵ سال آینده پشیمان باشیم كه چرا این كار را با افق بلندتر پیش بینی و اجراء نكردیم.

وی ادامه داد: توسعه بندر و پذیرش كشتی مناسب، نیاز به كار جدی است و خرمشهر نگین كشور بود و باید به جایگاه قبل برگردد و باید بتوانیم ظرفیت ورود كشتی های بالای ۲۵ هزار تن را به بنادر منطقه فراهم كنیم.

بانك اظهار داشت: توسعه صنعتی در برنامه دولت و مناطق آزاد قرار دارد و همینطور توسعه گردشگری و ظرفیت سازی جدیدی لازم است و پایه همه این بخش ها، خصوصی است.
وی اضافه كرد: می توانیم از سرمایه خارجی بدون این كه سرمایه های آنها به صورت نقدی وارد كشور شود، استفاده نماییم.



1396/09/22
01:11:13
5.0 / 5
2321
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید