۷۷۵۲ نفر برای دریافت بیمه بیكاری ناشی از كرونا در استان تهران ثبت نام كردند

۷۷۵۲ نفر برای دریافت بیمه بیكاری ناشی از كرونا در استان تهران ثبت نام كردند به گزارش كاروخدمت مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان تهران اظهار داشت: تابحال هفت هزار و ۷۵۲ نفر كه به علت شیوع كرونا در استان بیكار شده اند در سامانه درخواست بیمه بیكاری ثبت نام كرده اند.


پروانه رضایی بختیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: برپایه دستورالعمل شرایط قانون كار، حداقل ۵۵ درصد از بیمه بیكاری بر اساس كسر حق بیمه فرد پیش از بیكاری و به ازای هر یك از اعضای تحت تكفل معادل ۱۰ درصد به این میزان افزوده می شود و حداكثر تا ۸۰ درصد بر اساس كسر بیمه می تواند افزایش یابد.
وی افزود: كارگرانی كه به علت شیوع كرونا بیكار شده اند و اطلاعات خویش را در سامانه بیمه بیكاری ثبت كرده اند از اسفندماه سال قبل تا اردیبهشت ماه سال جاری به آنها بیمه بیكاری داده می شود.
رضایی بختیاری اظهار داشت: دستورالعملی در مورد نحوه پرداخت بیمه بیكاری به كارگران بین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در حال تدوین است تا با عنایت به شرایط موجود با حداقل تشریفات، بیمه بیكاری به واجدان شرایط پرداخت گردد.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان تهران، اظهار داشت: برخی كارگاه های استان به صورت غیرارادی و برپایه مصوبه هیات عالی نظارت بر كرونا و برخی به علت نوع كار تعطیل شدند.
رضایی بختیاری افزود: به محض ابلاغ دستورالعمل وزارت كار و سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیكاری به كارگران پرداخت می شود.
وی خاطرنشان كرد: برپایه قانون افراد پس از بیكار شدن ۳۰ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیكاری اطلاعات خویش را ثبت كنند و در صورتیكه فردی دلیل موجه برای ثبت نام نكردن، داشته باشد با بررسی عدله در صورتیكه به تایید هیات حل اختلاف برسد تا ۹۰ روز از زمان بیكاری می تواند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذكور اقدام نماید.
رضایی بختیاری اظهار داشت: متقاضیان برای پیشگیری از سودجویی برخی افراد توجه داشته باشند "سامانه ثبت درخواست بیمه بیكاری" با سربرگ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام نمود: برپایه یافته های قطعی آزمایشگاهی از ظهر روز گذشته تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در كشور، سه هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به كووید ۱۹ در كشور شناسایی شدند و تعداد مبتلایان به این ویروس كرونا به ۳۵ هزارو ۴۰۸ نفر رسیده است.
دكتر كیانوش جهانپور اظهار داشت: خوشبختانه تابحال ۱۱ هزارو ۶۷۹ نفر از مبتلایان به ویروس كرونا در كشور بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.
وی اضافه كرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به كووید۱۹ جان خویش را از دست دادند و تا امروز از وجود دو هزارو ۵۱۷ نفر در كشور محروم شده ایم.
جهانپور خاطرنشان كرد: سه هزارو ۲۰۶ نفر از میتلایان به كرونا در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
وی اظهار داشت: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با كرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای انجام آزمایش تشخیص كووید۱۹ و البته رعایت نكردن بخشی از جامعه به سفارش های وزارت بهداشت، از علل افزایش تعداد موارد جدید مبتلا شدن به كووید۱۹ در كشور است.



منبع:

1399/01/09
23:47:30
5.0 / 5
2304
تگهای خبر: بیكاری , بیمه , پزشك , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید