آخرین درخواست دریانورد عنایتی:

سفر سختی در پیش داریم، برای ما دعا كنید

سفر سختی در پیش داریم، برای ما دعا كنید كاروخدمت: این روزها همه از شنیدن خبر آتش سوزی كشتی نفتكش سانچی و جانباختن 32 دریادل كشور ناراحت هستند این حادثه آنقدر سخت و جانسوز است كه به سختی می توان از آن نوشت اما اوج این غم را باید در بین خانواده آنها دید، میلاد عنایتی یكی از جان باخته های این كشتی و اهل شهرستان قائم شهر است.



به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، از همان لحظات ابتدایی كه خبر آتش سوزی نفتكش سانچی زیرنویس شبكه های خبری شده بود، اضطراب و كورسوی امید در نهایت ناامیدی به سراغ خانواده این دریادلان رفت و با تمام وجود منتظر شنیدن خبری تازه و امیدبخش از عزیزان خود بودند.

خبری كه بعد از 8 روز چشم انتظاری طاقت فرسا با غرق شدن كشتی سانچی به ناامیدی تبدیل شد و جان باختن این افراد آخرین سرفصل خبری رسانه هایی بود كه آنها شنیدند.

یكی از افرادی كه در كشتی سانچی حضور داشت، میلاد عنایتی بود كه در شهرستان قائم شهر و در منطقه «ترك محله» زندگی می كنند، اصالتاً اهل روستای «ارزفون» ساری هستند و فرزند كوچكی به نام مهرزاد دارد.

علیرضا عنایتی پدر میلاد عنایتی افسر سوم كشتی نفت كش سانچی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه فرزندش متولد سال 1367 بود و تنها 29 سال داشت، اظهار نمود: میلاد شاید از لحاظ امكانات مالی شرایط مطلوبی نداشت اما از نظر معنوی فردی كامل بود.

وی خاطرنشان كرد: میلاد، فردی خانواده دوست و طرفدار انسانیت بود و تمام تلاش خویش را برای خدمت رسانی به كشورش انجام می داد.

پدر این جان باخته با اشاره به علاقه فرزندش به این شغل، اظهار داشت: میلاد این شغل را دوست داشت، ابتدا در رشته مكانیك دانشگاه زابل پذیرفته شد اما دوباره در كنكور شركت كرد و در رشته نفت قبول شد.

عنایتی با اشاره به اینكه فرزندش بورسیه شركت نفت بود و 7 سال در این شركت مشغول به كار بود، اظهار نمود: فرزندم سفرهای خارجی بر روی نفت كش را از حدود سه سال پیش شروع كرد.

وی از آخرین تماس میلاد گفت و تصریح كرد: سفرهای میلاد سه ماه روی كشتی و سه ماه در خشكی بود، وی 18 آذرماه امسال به قصد خداحافظی و آغاز سفر سه ماهه، دیداری داشته و كشتی سانچی 25 آذر، سفری را آغاز كرد كه بی بازگشت بود.

عنایتی اظهار نمود: آخرین بار بعد از نماز مغرب و شب پیش از حادثه بود كه میلاد تماس گرفت و گفت«سفر سختی داریم و برای ما دعا كنید».

وی خاطرنشان كرد: بعداز ظهر فردای آن روز بود كه خبر تصادف نفتكش به ما رسید، مردم با ما تماس می گرفتند و جریان را می گفتند، ما هم با استفاده از زیرنویس تلویزیون متوجه واقعه شدیم.

پدر دریانورد عنایتی اضافه كرد: اولین بار دایی میلاد از زیرنویس اخبار تلویزیون متوجه حادثه شد و تماس گرفت و من گفتم میلاد در سفر كره جنوبی است.

عنایتی با اشاره به اینكه چینی ها در اطفای حریق كوتاهی كرده اند، اظهار نمود: تجهیزات دنیا به روز است چگونه نتوانستند آتش این كشتی را خاموش كنند.

وی با ناراحتی از عدم اطلاع رسانی به موقع گلایه می كند و اظهار داشت: سه روز از حادثه گذشته بود و مسئولان الان پیام می دهند، انتظار داشتیم اطلاع رسانی كاملی صورت گیرد، صدا و سیما به محل حادثه رفته و گزارش لحظه ای منتشر كند اما حتی شبكه خبر هم اطلاع دقیقی نمی دهد.

عنایتی اضافه كرد: اطلاع رسانی بسیار ضعیف بود، هنوز هم نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است، صداوسیما باید با خدمه كشتی چینی مصاحبه كند تا علت حادثه را بدانیم و باید چین را تحت فشار قرار می دادند و یا از افراد كشتی چینی كه حامل غله بود و همه سالم هستند مصاحبه ای می گرفتند چون كه آنها تنها شاهدان زنده این حادثه محسوب می شوند و آیا این كار واقعا میسر نیست.

وی تصریح كرد: مسئولان طی این 8 روز به خانواده ها امید می دادند برای ما این روزها بسیار طاقت فرسا بود و در روز آخر به یكباره گفتند همه چیز تمام شده است.

عنایتی اضافه كرد: بعد از غرق شدن كشتی بعضی از مسئولین اعلام نمودند كه در روز اول بر اثر گازهای متصاعد شده تمام خدمه كشتی سانچی فوت شده اند، اگر اینگونه بوده است باید زودتر به خانواده های دریانوردان اعلام می كردند.

وی در انتها از احتمال پیدا شدن پیكر پسرش می گوید و امیدوار است كه یكی از پیكرهای پیدا شده متعلق به پسرش باشد.


1396/10/26
20:31:05
5.0 / 5
2255
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید