معاون سازمان بنادر در گفت وگو با ایسنا خبر داد:

رمزگشایی جعبه سیاه سانچی شروع شد

رمزگشایی جعبه سیاه سانچی شروع شد كاروخدمت: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود كه فرآیند رمزگشایی جعبه سیاه سانچی شروع شده است.



هادی حق شناس در گفت وگو با ایسنا، با بیان این خبر اظهار نمود: از بامداد امروز و بعد از آغاز فرآیند كپی اطلاعات دو جعبه سیاه كشتی های حادثه دیده این فرآیند دقایقی پیش به آخر رسید تا رمزگشایی آغاز شود.

به گفته وی در این فرآیند تمام اطلاعات ثبت شده در جعبه های سیاه پیش از حادثه به صورت دقیق مورد بررسی كارشناسان قرار خواهد گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه در رمزگشایی تمام ابعاد مختلف حادثه بررسی می شود، توضیح داد: از گفت وگوهای صورت گرفته در میان سرنشینان تا اطلاعات ثبت شده از نظر سرعت باد، جریان هوا و اطلاعات فنی كشتی، مورد بررسی قرار می گیرد تا در نهایت نظر نهایی كمیته بررسی سانحه در این زمینه اعلام شود.

حق شناس درباره دلایل طولانی بودن این فرآیند هم اظهار نمود: تمام اطلاعات ثبت شده در جبعه سیاه به شكل رمزی وجود دارد و از این رو، با تایید شركت سازنده با تمام كشورهای دخیل در حادثه باید كار به شكل نهایی عرضه شود.

به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، نماینده های ایران در تمام جلسات رمزگشایی از جعبه سیاه حضور خواهند داشت و این فرآیند حدود سه ماه ادامه می یابد.

صبح امروز با حضور نمایندگان ایران، چین، پاناما و هنگ كنگ رسما پلمپ جعبه های سیاه هر دو كشتی به صورت همزمان بازگشایی شد.

جعبه سیاه سانچی بعد از عملیات تیم چهار نفره چینی به دست آمد كه برای دقایقی توانستند در این كشتی حاضر شوند.

گروه چینی كه جز جعبه سیاه، تنها پیكر دو تن از سرنشینان سانچی را با خود بیرون آورد، دمای بالا و سمی بودن فضا را دلیل عدم امكان حركت به سمت آسایشگاه دیگر سرنشینان دانست.




1396/11/04
15:16:59
5.0 / 5
2258
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید