مصوبه ای كه حاشیه ساز شد؛

لغو جلسه شورای كار، نمایندگان كارگری و كارفرمایی جلسه را ترك كردند

لغو جلسه شورای كار، نمایندگان كارگری و كارفرمایی جلسه را ترك كردند كاروخدمت: نمایندگان كارگری و كارفرمایی شورای عالی كار، در اعتراض به مصوبه عصر امروز مجلس، جلسه این شورا را ترك كردند.



به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، جلسه عصر امروز شورای عالی كار در حالی با حضور نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت به ریاست احمد مشیریان معاون روابط كار وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی شروع شد كه همزمان، مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز و در جریان بررسی بخش هزینه ای بودجه ۹۷ با تصویب بند (ز) تبصره ۷ لایحه بودجه، سازمان تامین اجتماعی را مكلف كرد تمام سهم درمان مبحث مواد ۲۸ و ۲۹ قانون تامینك اجتماعی را به حساب خزانه واریز نماید.
این مصوبه منجر به اعتراض نمایندگان كارگری و كارفرمایی در شورای عالی كار شد كه با امضای نامه ای، انتقاد خویش را به این مصوبه اعلام نمودند.
در همین راستا، نمایندگان كارگری و كارفرمایی در اعتراض به واریز سهم درمان و سایر منابع سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه داری كل كشور، جلسه شورای عالی كار را ترك كردند تا این جلسه كه با دستور كار بحث پیرامون دستمزد ۹۷ و بررسی عملكرد دو كمیته دستمزد و روابط كار با حضور هر سه شریك اجتماعی (نمایندگان كارگری، كارفرمایی و دولت) تشكیل شده بود، لغو شود.
علاوه بر این قرار بود پیش از تشكیل جلسه شورای عالی كار، با توافق سه جانبه حداقل هزینه معیشت ۹۶ تعیین و در شورای عالی كار مورد بررسی قرار گیرد. در همین راستا فرامرز توفیقی نماینده كارگران در كارگروه دسمتزد در گفتگو با خبرنگار مهر از ادامه چانه زنی در مورد تعیین این هزینه در جلسه بعدی كارگروه خبرداد و اظهار داشت: به علت اینكه میانگین خانوار از ۳.۵ نفر در سال قبل به ۳.۳ نفر امسال رسیده است در محاسبات بین نمایندگان كارگری و كارفرمایی اختلاف نظر وجود دارد.

1396/12/03
14:51:29
5.0 / 5
2475
تگهای خبر: تامین اجتماعی , سازمان , كارفرما , كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید