سه ماه تا ورود سرمایه گذاران ایتالیایی به كریدور شماره۱۰ ایران
كاروخدمت: معاون ساخت و توسعه راه های شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل معتقد می باشد با عنایت به تداوم مذاكرات با سرمایه گذاران ایتالیایی برای ورود به كریدور شماره ۱۰ ایران، می توان انتظار داشت تا تابستان امسال جواب نهایی ایران به آنها عرضه شود.
علی كدخدازاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: كریدور غربی ایران كه از لحاظ اقتصادی و تسهیل دسترسی یكی از مهمترین طرح های زیرساختی در دست اجرا در ایران به حساب می آید، تا كنون با اعتبارات داخلی پیشرفت قابل قبولی داشته و خوشبختانه هم اكنون خیلی از بخش های این مسیر یا به بهره برداری رسیده یا در آستانه زیر بار ترافیك رفتن قرار دارد.
به گفته وی از چند ماه قبل یك سرمایه گذار ایتالیایی اعلام آمادگی كرد تا در این پروژه مشاركت مستقیم داشته باشد و برای بخشی از این محور هم پیشنهاد عرضه فاینانس را مطح كرد. مذاكرات شركت ساخت با این گروه همچنان ادامه دارد و پیش بینی می گردد در تیر یا حداكثر مرداد ماه امسال حضور این گروه ایتالیایی در ایران نهایی شود و آنها پاسخ نهایی خویش را دریافت كنند.
این مقام مسئول با اشاره به بازدید اخیر معاون وزیر راه وشهرسازی از استان لرستان، اظهار نمود: یكی از استان هایی كه در مسیر كریدور شماره ۱۰ قرار دارد، لرستان است. خوشبختانه بخش قابل توجهی از طرح كه در این استان واقع بوده نهایی شده و می توان انتظار داشت بخش های محدود باقی مانده هم تا آخر امسال آماده بهره برداری شود.
كدخدازاده ادامه داد: در كنار این كریدور، لرستان طرح های راهسازی مهم دیگری هم دارد كه یكی از آنها به مسیر مهم و پر ترافیك اصفهان – درود باز می گردد كه گام های نهایی خویش را پشت سر می گذارد. چهار خطه سازی مسیر داران – درود كه ۳۸ كیلومتر از آن باقی مانده امسال پیگیری شده و ۱۸ كیلومتر آن به بهره برداری خواهد رسید. قرار گرفتن لرستان در مسیر اتصال چند استان غربی و مركزی ایران سبب شده خیلی از طرح های این استان به شكل اولویت دار پیگیری شوند و در این بین مسیر اتصال تهران به بندر امام و همینطور كریدور شماره ۱۰ اهمیت ویژه ای دارد.
به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی به منظور تسهیل ارتباطات میان بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری كشور ۱۰ كریدور را طراحی نموده تا مسیرهای مختلف را با به شكل بزرگراه به یكدیگر متصل كند. هم اكنون كار بر روی دو كریدور به شكل جدی دنبال می گردد كه كریدور شماره ۱۰ كه بندر امام را به مرز بازرگان وصل خواهد نمود یكی از آنهاست. این كریدور كه حدودا ۱۴۰۰ كیلومتر طول دارد، بر مبنای آخرین آمارهای شركت ساخت به پیشرفتی ۶۰ درصدی رسیده و حدود ۸۰۰ كیلومتر آن یا زیر بار ترافیك رفته یا به مراحل پایانی كار خود رسیده است.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بخش قابل توجهی از این پروژه با انجام مناقصات، در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد و در صورت تامین منابع مالی لازم می توان انتظار داشت كه ظرف یك برنامه دو تا سه ساله به بهره برداری برسد.
با نهایی شدن كار ساخت این كریدور یكی از مهمترین مرزهای زمینی ایران با استفاده از بزرگراه به بندر امام خمینی متصل می گردد كه این امر از نظر توسعه حمل و نقل تركیبی برای ایران اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب