سقوط معاملات مسكن در فروردین

سقوط معاملات مسكن در فروردین كاروخدمت: آمار خام معاملات مسكن شهر تهران در فروردین ماه ۱۳۹۷ از افت حدود ۴۰ درصدی خرید و فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل حكایت دارد.


به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، بر مبنای اطلاعات خام معاملات انجام شده در دفاتر مشاور املاك طی ۲۸ روز ابتدایی فروردین ماه سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۳۵۳ مورد خرید و فروش مسكن در شهر تهران انجام شده كه نسبت به همین زمان در سال قبل حدود ۴۰ درصد افت كرده است.
بررسی ها از علت سقوط آزاد معاملات به حباب قیمت مسكن، جهش نرخ ارز و كوچ سرمایه های غیرمصرفی از بازار مسكن به سمت بازار ارز مربوط می گردد. بعد از آن كه قیمت مسكن در ماه های پایانی سال قبل دچار جهش شد و تا مرز ۴۱ درصد افزایش قیمت در بعضی مناطق تهران پیش رفت، به تدریج از تعداد معاملات به علت رشد غافلگیركننده قیمت ها كاسته شد.
همچنین جهش نرخ دلار به ۶۰۰۰ تومان و سپس تثبیت نرخ به ۴۲۰۰ تومان اثر انجمادی در هر دو بازار مسكن و ارز بوجود آورده است. هم اكنون بازار ارز به علت نبود عرضه كاملا آرام است و معاملاتی صورت نمی گیرد. هم چنین با عنایت به تصمیم مالكان برای هماهنگی قیمت مسكن با نرخ ارز شاهد جهش قیمت در این بازار بودیم كه اثر خویش را در افت نقطه به نقطه معاملات در فروردین ماه نشان داد.
وضعیت بازار مسكن شهر تهران در اسفندماه هم چندان خوب نبود و دچار سكته ماهیانه شد. در اسفندماه ۱۳۹۶ به علت پرش یكباره قیمت ارز شاهد انتقال سرمایه ها به بازارهای طلا و ارز بودیم كه سبب افت ۳۳ درصدی معاملات مسكن نسبت به ماه قبل بود. همینطور میانگین رشد خرید و فروش مسكن در اسفندماه نسبت به متوسط سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۱.۳ درصد كاهش پیدا كرد.
به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، در اسفندماه ۱۳۹۶ متوسط قیمت یك متر مربع واحد مسكونی شهر تهران حدود پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده كه نسبت به بهمن ماه حدود ۴.۶ درصد و در مقایسه با اسفند سال ۱۳۹۵ تا ۲۶.۱ درصد گران شده است. هم چنین حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسكونی معامله شده كه این تعداد در مقایسه با ماه مشابه در سال ۱۳۹۵ تا ۰.۵ درصد رشد داشته است.



1397/01/31
21:34:23
5.0 / 5
2296
تگهای خبر: آمار , خرید , فروش , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید