رئیس اتاق تعاون به مهر خبرداد؛

رفع موانع قانونی حوزه تعاون با ورود رئیس مجلس، تشكیل كمیته مشترك

رفع موانع قانونی حوزه تعاون با ورود رئیس مجلس، تشكیل كمیته مشترك كاروخدمت: رئیس اتاق تعاون ایران با تشریح جزئیات نشست مشترك با اعضای فراكسیون و رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح مشكلات قانون بخش تعاون در این نشست خبرداد.



بهمن عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات نشست اعضای اتاق تعاون با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز سه شنبه(دیروز) نشست مشتركی با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان فراكسیون تعاون برگزار گردید تا مشكلات تعاون در رابطه با قوه مقننه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی اضافه كرد: با عنایت به اینكه رئیس مجلس شورای اسلامی می تواند در زمینه رفع موانع و چالش های قانونی بخش تعاون مساعدت كند این نشست به درخواست اتاق تعاون برگزار گردید و رئیس مجلس هم نظرات و راهكارهای خوبی پیشنهاد داد تا بعضی از مشكلات بخش تعاون در حوزه قوه مقننه برطرف شود.
رئیس اتاق تعاون ایران اضافه كرد: مهمترین بحثی كه در نشست مشترك با اعضای فراكسیون تعاون و رئیس مجلس عنوان شد در رابطه با عدم اجرای قوانین در این بخش بود؛ با عنایت به اینكه یكی از اركان و وظایف مهم مجلس شورای اسلامی نظارت بر حسن اجرای قوانین است و از سویی خیلی از قوانین در رابطه با بخش تعاون متاسفانه به مرحله اجرا درنیامده در این جلسه از آقای لاریجانی درخواست كردیم تا به كمیسیون های ذیربط دستور دهند كه عدم اجرای قوانین را بررسی كنند.
وی با اشاره به اینكه مهمترین و محوری ترین قوانینی كه در حوزه بخش تعاون اجرا نشده، قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ و سند توسعه بخش تعاون است اضافه كرد: هیچ كدام از این قوانین بالادستی تابحال اجرا نشده در حالیكه یكی از محوری ترین مباحث در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی توانمندسازی بخش تعاون و بخش خصوصی برای به عهده گرفتن امور تصدی گری دولت می باشد اما متاسفانه اقدامی در این زمینه انجام نشده است كه بنابراین همچنان دولت بر اقتصاد كشور حاكم است و بخش های تعاونی و خصوصی در حاشیه قرار دارند.
رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینكه وضعیت افزایش سرمایه بانك توسعه تعاون از دیگر محورهای نشست اعضای اتاق تعاون با نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی بود، اظهار داشت: در قانون بودجه سنوات گذشته، مجلس دولت را مكلف كرده است تا برای پشتیبانی از فعالیت های بخش تعاون و تامین مالی این بخش از محل فروش دارایی های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نسبت به افزایش سرمایه بانك توسعه تعاون اقدام گردد اما این اتفاق در دو، سه سال اخیر رخ نداده است.
وی اضافه كرد: در نشست دیروز(سه شنبه)، همینطور مشكلات در رابطه با تامین اجتماعی و مسائل بیمه ای بویژه مشاغل حوزه فرش و صنایع دستی عنوان شد.
عبداللهی با تاكید بر اینكه در مجموع دغدغه های بخش تعاون در حوزه وظایف قوه مقننه در این نشست مشترك عنوان شد، اضافه كرد: بر این اساس آقای لاریجانی قول مساعد داد تا نسبت به پیگیری این موضوعات اقدام نماید.
رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: برای پیگیری مشكلات بخش تعاون مقرر شد كمیته ای مركب از اعضای اتاق تعاون ایران و فراكسیون تعاون مجلس نسبت به پیگیری موضوعات مطرح شده اقدام نمایند و گزارش آن به رئیس مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ تصمیمات مناسب عرضه شود.


1397/02/21
18:52:40
5.0 / 5
2142
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید