یك كارشناس هشدار داد

لزوم اختصاص وام های ودیعه مسكن به كارگران

لزوم اختصاص وام های ودیعه مسكن به كارگران كاروخدمت: كارشناس حوزه كار معتقد می باشد با عنایت به شرایط فعلی اقتصاد، لزوم اختصاص وام های ودیعه مسكن و عرضه خدمات درمانی ارزان به كارگران به شدت احساس می گردد.


حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، با اخطار نسبت به افزایش فشار هزینه های مسكن بر معیشت خانوارهای كارگری اظهار داشت: هر سال تاكید می نماییم كه برای كمك به معیشت خانوارهای كارگری، پرداخت وام های ودیعه مسكن و تسهیلات ارزان به كارگران در دستور كار قرار گیرد ولی متاسفانه به علت عدم رایزنی قوی در شورای عالی كار این اتفاق نمی افتد.

وی اضافه كرد: دولت می تواند بانك مسكن یا چند بانك دیگر را بعنوان بانك عامل در پرداخت وام ودیعه مسكن در نظر بگیرد و به كارگران مستاجر و فاقد مسكن تسهیلات اجاره مسكن با نرخ پایین پرداخت كند.

این كارشناس حوزه كار با اشاره به اینكه بازار مسكن در كشور به شدت فعال بوده و ظرفیت های اقتصادی و اشتغال را به صورت جدی دنبال كرده است، اظهار نمود: با عنایت به فعالیت بازار مسكن صنایع وابسته بسیاری می تواند در كشور فعال شود ولی به صورت كلی سیاستگذاری ها در حوزه مسكن موفق نبوده است.

به گفته حاج اسماعیلی اگر سیاست ها در حوزه مسكن موفقیت لازم را داشت، امروز افزایش جهشی و حباب گونه مسكن را شاهد نبودیم و برخی فروشندگان مسكن تا این حد به افزایش قیمت مسكن دامن نمی زدند و مدیریت صحیح عرضه و تقاضا در بازار مانع افزایش هزینه اجاره بها و فشار بر خانوارهای كارگری می شد.

كارشناس حوزه كار اضافه كرد: مسكن در چهار ماه گذشته در حالی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته كه توان مالی كارگران قادر به تامین نیازهای ضروری و جدی آن ها نیست.

وی در انتها اعمال مدیرت صحیح بر هزینه های درمانی را خواهان شد و اظهار داشت: كارگران از خدمات بهداشتی و درمانی خوبی در كشور برخوردار نیستند و نمی توانند هزینه های درمانی خویش را به راحتی تامین كنند؛ دولت باید به كمك بیاید و تدبیری اتخاذ شود كه دفترچه های تامین اجتماعی به همان شكلی كه در مراكز تامین اجتماعی قابلیت استفاده را دارد، در مراكز درمانی دولتی هم پذیرفته شود.

به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، برپایه اصل ۳۱ قانون اساسی، داشتن مسكن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آن ها كه نیازمندترند همچون روستانشینان و كارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم آورد.




1397/04/06
15:07:27
5.0 / 5
2590
تگهای خبر: اقتصاد , تامین اجتماعی , خدمات , كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید