آغاز پروازهای حج از بامداد امروز

آغاز پروازهای حج از بامداد امروز كاروخدمت: بر مبنای برنامه ریزی های صورت گرفته اولین گروه از حاجیان ایرانی بامداد امروز (چهارشنبه) به سرزمین وحی اعزام شدند.



به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، طبق اعلام فرودگاه امام خمینی، پرواز شماره ۵۸۰۱ شركت هواپیمایی سعودی ساعت ۷ امروز تهران را به مقصد مدینه ترك كرد و اولین حاجیان ایرانی را به عربستان سعودی انتقال داد.

شركت هواپیمایی سعودی كه دو مدل از هواپیماهای خویش را برای انتقال حاجیان ایرانی در نظر گرفته، اولین گروه از حجاج را با یك فروند ایرباس ۳۳۰ جابجا كرد.

پس از این پرواز، دیگر حاجیان ایرانی كه از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد در ایام آینده به مدینه و سپس جده منتقل می شوند و در روز دوم اعزام (پنجشنبه) ایران ایر چهار پرواز از تهران به مدینه خواهد داشت.

اطلاعات عرضه شده از جانب فرودگاه امام خمینی نشان داده است كه در دور نخست اعزام ها كه به سمت مدینه صورت خواهد گرفت، ایران ایر بخش قابل توجهی از حاجیان را به عربستان سعودی انتقال خواهد داد اما در دور دوم كه جده مقصد پروازهاست بخش قابل توجهی از پروازها را سعودی ها انجام می دهند. هم اكنون اطلاعات ۵۳ پرواز رفت در سایت فرودگاه امام خمینی درج شده است كه البته تعدادی از آنها از ابتدای هفته جاری و به منظور انتقال دست اندر كاران حج انجام شده اند.

علی رستمی - معاون بهره برداری فرودگاهی شركت شهر فرودگاهی امام خمینی - چند روز قبل به ایسنا گفته بود كه یك سوم از پروازها از جانب ایرلاین سعودی و دو سوم دیگر از جانب ایران ایر صورت خواهد گرفت.

در عملیات حج سال های گذشته دیگر شركت های ایرانی هم به منظور مدیریت پروازها به هما كمك می كردند كه در برنامه ریزی امسال فعلا خبری از مشاركت دیگر ایرلاین ها نیست.

فرودگاه امام خمینی بعنوان محور اصلی سفرهای بین المللی ایران حاجیان استان های تهران، البرز، مركزی، قم، سمنان، لرستان، قزوین و شهر كاشان را جابجا خواهد نمود.

اعزام حاجیان ایرانی به سرزمین وحی بعد از آن صورت می گیرد كه به علت اختلافات سیاسی و فاجعه منا، ایران دو سال قبل انتقال حاجیان خود به عربستان سعودی را متوقف كرده بود.

پس از وقایع سال های اخیر ایران عملیات حج عمره خویش را متوقف كرده است.

اعزام حاجیان ایرانی تا ۲۴ مرداد در فرودگاه امام ادامه خواهد داشت و از سه شهریور هم فرایند بازگشت آغاز می گردد و تا ۲۴ همان ماه ادامه پیدا می كند.






1397/04/27
14:02:39
5.0 / 5
2754
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید