سازمان راهداری اعلام كرد

تخصیص ارز مورد نیاز رانندگان از نیمه دوم مرداد

تخصیص ارز مورد نیاز رانندگان از نیمه دوم مرداد كاروخدمت: سازمان راهداری اعلام نمود كه با به آخر رسیدن عملیات آزمایشی سامانه مكانیزه تخصیص ارز دولتی به رانندگان حوزه حمل و نقل بین المللی از نیمه دوم ماه جاری این رانندگان می توانند ارز مورد نیاز خویش را با استفاده از بانك عامل دریافت نمایند.


به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، بر مبنای اطلاعات عرضه شده از جانب سازمان راهداری بانك مركزی پنج بانك را برای تعیین نهایی بانك عامل در تخصیص ارز مورد نیاز رانندگان، اعلام نموده بود كه در نهایت بانك تجارت توانست با راه اندازی این سامانه عاملیت را در اجرای این طرح بر عهده بگیرد.

در فاز نخست شعب منتخب این بانك در تهران، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی به پیش فروش ارز خواهند پرداخت تا رانندگان بتوانند ارز مورد نیاز خویش را از بانك مركزی دریافت نمایند.

این سازمان همینطور اعلام نموده كه رانندگان بعد از انجام سفر و با عرضه مدارك CMR نسبت به دریافت ارز مورد نیاز خود اقدام نمایند.

در گام بعدی بنا است سایر استان ها كه حجم بالای تردد كامیون های بین المللی در آنها صورت می گیرد به سیستم اضافه شده و نسبت به عرضه ارز مورد نیاز رانندگان اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، در كنار برنامه ریزی صورت گرفته برای تسهیل تخصیص ارز، سازمان راهداری در طول هفته های گذشته با برگزاری جلساتی با نمایندگان شركت ها و اصناف رانندگان نسبت به بررسی مشكلات آنها و برنامه ریزی برای بر طرف كردن آنها اقداماتی را انجام داده است.

افزایش نرخ كرایه كامیون ها، شفافیت دادن به اقدامات پایانه های باربری و شركت های حمل و نقلی و همینطور كوشش برای بهبود شرایط اقتصادی رانندگان مانند بهبود شرایط بیمه یا ارزان كردن لوازم یدكی بخشی از اقداماتی بوده كه در طول این مدت در دستور كار قرار گرفته است.

طبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی حدود ۹۰ درصد از جا به جایی كالاها در ایران با استفاده از جاده انجام می گردد.






1397/05/19
23:58:23
5.0 / 5
2652
تگهای خبر: سازمان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید