نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

صندوق های بیمه ای و بازنشستگی كشور نیازمند درآمدهای پایدار هستند

صندوق های بیمه ای و بازنشستگی كشور نیازمند درآمدهای پایدار هستند به گزارش كاروخدمت اراك- نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: صندوق های بیمه ای و بازنشستگی كشور نیازمند درآمدهای پایدار هستند تا از مشكلات و دغدغه های موجود رهایی یابند.



به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، محمد حسینی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری مشترك سه شهرستان فراهان، آشتیان و تفرش كه با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در فراهان برگزار شد، تصریح كرد: مبحث برداشت یك و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با هدف توسعه و رونق كسب و كار و كاهش بیكاری، تولید اشتغال روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در مجلس به تصویب رسیده است كه در كمیسیون برنامه و بودجه و در فراكسیون اشتغال به خوبی از این طرح حمایت شد.
وی اضافه كرد: اجرای این طرح می تواند به رفع دغدغه های اشتغال بخش روستایی كمك نماید و در آینده نزدیك باید سهمیه هایی كه در این رابطه برپایه قانون اعلام می گردد سریع تر به بانك های مرتبط ارجاع شود.
نماینده تفرش، اشتیان و فراهان در بخش دیگر سخنان خود تصریح كرد: یكی از ابرچالش هایی كه در كشور وجود دارد مبحث صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و... است.
حسینی خاطرنشان كرد: در كشور حدود ۶۰ الی ۷۰ صندوق وجود دارد و نخستین صندوقی كه به گل نشست صندوق بازنشستگی فولاد بود؛ حتی صندوق بازنشستگی نفت هم چنانچه با روند موجود پیش رود با مشكل روبرو می گردد.
وی ادامه داد: امروز صندوق تامین اجتماعی هم در یك نقطه سر به سر قرار گرفته و با عنایت به قانون برنامه ششم اگر سالی ده درصد از بدهی های تامین اجتماعی پرداخت شود، شاید مشكل صندوق تامین اجتماعی كاهش یابد.
نماینده تفرش، اشتیان و فراهان خاطرنشان كرد: كمیسیون برنامه و بودجه این مورد را به عنوان یك دغدغه در دستور كار داشت و در این رابطه چندین جلسه كارشناسی در كمیسیون برگزار گردید.
حسینی تصریح كرد: این جلسات با دو رویكرد دنبال شد یكی اینكه چه درآمدهای پایداری را می توانیم برای این صندوق ها فراهم كنیم و دیگر اینكه با چه اصلاحاتی در قانون موجود می توانیم این دغدغه ها را رفع كنیم.
وی بیان داشت: یكی از مباحثی كه در قانون آمده و همه با آن دست به گریبان هستند مبحث حقوق بازنشستگانی است كه در گذشته بازنشسته شده اند و امروز در یك حد بسیار پایین حقوق می گیرند و توقع این است كه مشكل این قشر هم برپایه قانونی كه مصوب شد، تا آخر برنامه ششم حل شود.
نماینده تفرش، اشتیان و فراهان ادامه داد: این مورد بار مالی دارد اما نباید فراموش كنیم كه همسان سازی حقوق بازنشستگان خواسته به حق مردم ایران است و مجلس هم در تلاش است در كنار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در این زمینه اقدامات موثر صورت گیرد.
 

1396/08/17
18:38:35
5.0 / 5
2487
تگهای خبر: اشتغال , بازنشستگی , تامین اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید