تدوین طرح همسان سازی عیدی و پاداش بازنشستگان

تدوین طرح همسان سازی عیدی و پاداش بازنشستگان كاروخدمت: نائب رئیس كانون بازنشستگان مشهد از تدوین طرح همسان سازی عیدی و پاداش آخر سال بازنشستگان تامین اجتماعی اطلاع داد.



رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا از تدوین و آماده سازی طرحی اطلاع داد كه به باعث آن، عیدی و پاداش آخر سال بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول همسان سازی می گردد و ابراز امیدواری كرد: با مساعدت كمیسیون اجتماعی مجلس، این طرح به نتیجه برسد و عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی همچون زمان اشتغال به كار آنها محاسبه و پرداخت گردد.

وی افزود: طی دیداری كه با كانون عالی بازنشستگان كشور داشتیم، مبحث همسان سازی عیدی بازنشستگان و تدوین طرحی در این زمینه را مطرح كردیم. درصدد هستیم تا این طرح را بعد از كار كارشناسی با استفاده از نمایندگان به مجلس عرضه نماییم و چنانچه مشكلی پیش نیاید كلیات آنرا در صحن علنی به تصویب برسانیم.

پورموسی تصریح كرد: قانونی كه در سال ۱۳۷۰ در مورد عیدی كارگران تصویب شده، می گوید كه كارگر باید دو ماه حقوق خویش را بعنوان عیدی آخر سال دریافت كند، به شرطی كه از سه ماه حداقل حقوق تجاوز نكند و این قانونی می باشد كه در انتها هر سال كارفرمایان مكلف به اجرای آن هستند.

وی اضافه كرد: به محض اینكه كارگر پس از ۳۰ سال واریز حق بیمه بازنشسته می شود، بلافاصله او را به تامین اجتماعی متصل و كارمند محسوب می كنند در حالیكه كارگران، كارمند نیستند كه عیدی آنها مثل كارمندان پیش بینی شود و انتظار جامعه بازنشستگان این است كه عیدی آنها همچون عیدی كارگران محاسبه و تعیین شود.

به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، به باعث ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه كارگران شاغل در كارگاه های مشمول قانون كار مصوب ۱۳۷۰/۱۲/۶ مجلس شورای اسلامی، كلیه كارفرمایان مكلفند به هر یك از كارگران خود به نسبت یك سال كار معادل شصت روز آخرین مزد بعنوان عیدی و پاداش بپردازند، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یك از كارگران نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز كند.




1397/08/19
20:46:06
5.0 / 5
2435
تگهای خبر: اشتغال , بیمه , تامین اجتماعی , كارفرما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید