وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه دولت

بازار مسكن متاثر از تحولات بازار ارز است

بازار مسكن متاثر از تحولات بازار ارز است كاروخدمت: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بازار مسكن تابعی از شرایط اقتصادی می باشد و متاثر از تحولاتی است كه در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسكن مربوط نمی گردد.


به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه دولت برای كاهش قیمت مسكن چه برنامه ای دارد، اظهار داشت: بازار مسكن تابعی از شرایط اقتصادی می باشد و متاثر از تحولاتی است كه در بازار ارز رخ داد و الزاما به خود بازار مسكن مربوط نمی گردد.
وی اضافه كرد: مهم این است ما در جریان تولید مسكن برای اقشار متوسط و كم درآمد، برنامه متنوعی داشته باشیم و به آنان كمك نماییم تا صاحب مسكن شوند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: مهمترین گامی كه در این راستا در هفته گذشته برداشته شد، ابلاغ راه اندازی صدهزار واحد مسكونی در بافت های فرسوده بود كه تفاهم نامه هایش مبادله شده بود و منابعش هم پیش بینی شده بود. همین طور به استانداران ابلاغ كردیم كه در 270 محله در شهرهای گوناگون كشور، با مدیریت استانداران این واحدهای مسكونی توسط خود مردم یا توسعه گران با اراضی كه خودشان در اختیار دارند یا اراضی كه ما در اختیارشان می گذاریم راه اندازی شود.
اسلامی اشاره كرد: راه اندازی صدهزار واحد مسكونی در شهرهای كوچك را هم در نظر داریم كه با همكاری بنیاد مسكن در دستور كار است و بزودی ابلاغ میگردد و راه اندازی سالیانه ۵۰ هزار واحد مسكونی در شهرهای جدید را هم داریم كه این برنامه هم تدوین شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه تكمیل حدود پانصدهزار واحد مسكونی را در نظر داریم، اظهار داشت: حدودا در همه پروژه های مسكن مهر این فراخوان داده شده است كه به همه مجریان و دستگاه های مربوطه ابلاغ گردیده كه با عنایت به شرایطی كه هست این پروژه ها را تكمیل نماییم.
وی درانتها اشاره كرد: حدود 60 هزار واحد مسكونی از مسكن مهر كه بدون متقاضی بود را در اختیار كمیته امداد قرار دادیم با هم تفاهم نامه ای امضا كردیم كه آنها بتوانند این واحدها را تكمیل كنند و در اختیار قشر لطمه پذیر جامعه قرار دهند.



1397/09/14
14:20:40
5.0 / 5
2442
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید