شریعتمداری در گفت وگو با ایسنا:

تعاونی ها یارانه سود تسهیلات می گیرند

تعاونی ها یارانه سود تسهیلات می گیرند به گزارش كاروخدمت وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی از پیش بینی پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به تعاونی ها اطلاع داد و اظهار داشت: برای افزایش سهم بخش تعاون باید به سمت تولید تعاونی های پیشرو و نوآور حركت نماییم و ظرفیتهای بخش تعاون را در فعالیتهای نوین به كار گیریم.



وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در گفتگو با ایسنا، درباره راهكارهای ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی اظهار نمود: سهم بخش تعاون كم است كه ما باید این سهم را افزایش دهیم و لازمه آن حركت به سمت تعاونی های نوآور و پیشرو است كه در زمینه تكنولوژی های جدید كار می كنند.

وی اضافه كرد: آنچه مسلم است حركت ما در استفاده و استقرار نظام تعاونی در هر شرایطی از كشور باید متناسب با آن شرایط باشد؛ بنابراین تاكید ما این است كه برای بالا بردن سهم و جایگاه بخش تعاون، تعاونی های خلاق و نوآور تشكیل و راه اندازی شوند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: هم اكنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون را داریم كه از تعاونی هایی كه وثیقه بانكی مورد نیاز را در اختیار ندارند، حمایت و وام ها و تسهیلات آنها را ضمانت می كند؛ در كنار آن بانك توسعه تعاون برای تأمین مالی شركت های تعاونی می تواند به كمك بیاید و می خواهیم از امكانات موجود حداكثر بهره مندی را داشته باشیم و فعالیت های نوآورانه در حوزه تعاون را گسترش بدهیم.

شریعتمداری همینطور تولید و گسترش تعاونی ها در مناطق محروم و كم برخوردار و راه اندازی تعاونی های توسعه شهری و روستایی را در افزایش سهم تعاونی ها مؤثر خواند و اظهار داشت: استفاده از مكانیسم هایی همچون پرداخت كمك های فنی و تخصصی به واحدهای تعاونی كه اصطلاحاً به آن یارانه سود تسهیلات اعطایی گفته می شود همچون راهكارهای پیش بینی شده است كه به توسعه بخش تعاون كمك خواهد نمود.

وی درعین حال بر ضرورت برون سپاری ها و واگذاری ها به بخش تعاون تصریح كرد و اظهار داشت: برخی دست اندازی ها و سو استفاده هایی كه امكان دارد به دنبال خصوصی سازی تولید شود را می توانیم با واگذاری به بخش تعاون كاهش دهیم.

به اعتقاد وزیر كار واگذاری ها به بخش تعاون باعث افزایش سهم تعاونی ها می شود از این رو باید به سمت استفاده از ظرفیت تعاونی ها در جریان خصوصی سازی رفته و سهم قابل توجهی از واگذاری ها را به بخش تعاون اختصاص داد.

شریعتمداری در انتها اظهار داشت: از مجلس خواستیم كه ردیف بودجه ای خاصی را برای كمك به توسعه تعاونی ها و ارتقای سهم بخش تعاون در نظر بگیرد.

به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، وزارت كار صاحب بیشترین بودجه پس از آموزش و پرورش است. در این لایحه، دولت بودجه مربوط به كمك به شكل گیری و توانمندسازی تعاونی ها را ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی كرده است.




1397/11/21
12:48:52
5.0 / 5
2298
تگهای خبر: اقتصاد , تخصص , تعاونی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید