تصویب پیش نویس آئین نامه ایمنی جایگاه سوخت در شورای عالی حفاظت فنی

تصویب پیش نویس آئین نامه ایمنی جایگاه سوخت در شورای عالی حفاظت فنی به گزارش كاروخدمت پیش نویس آئین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت در یكصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورایعالی حفاظت فنی تصویب گردید.



به گزارش كاروخدمت به نقل از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، حاتم شاكرمی رئیس شورایعالی حفاظت فنی در یكصد و پنجاه و چهارمین جلسه این شورای ضمن تاكید بر نقش و جایگاه مهم كمیته های حفاظت فنی و بهداشت كار در امر پیشگیری و كنترل حوادث ناشی از كار، اظهار نمود: حدود ۱۹۵۰۰ كمیته حفاظت فنی و بهداشت در كشور فعالند و انتظار می رود، اثرات اقدامات كمیته های حفاظت فنی و بهداشت كار در پیشگیری و كنترل حوادث و ترویج فرهنگ ایمنی كار در جامعه كار و تولید محسوس باشد.
وی با اشاره به این مورد كه ترویج فرهنگ ایمنی باعث پذیرش استقرار سیستم ایمنی در واحدها خواهد شد، اظهار داشت: به نظر می آید با وجود تعداد كمیته های حفاظت فنی موجود در كشور و ظرفیت مناسب ایجاد شده، باید حركت در جهت افزایش اثربخشی عملكرد كمیته های حفاظت فنی و بهداشت كارانجام شود.
شاكرمی با بیان قدمت آئین نامه كمیته های حفاظت فنی و بهداشت كار از به روزرسانی این آئین نامه در آینده ای نزدیك اطلاع داد و اضافه كرد: بازبینی این سند در دستور كار شورایعالی حفاظت فنی قرار دارد و بزودی با تكمیل فرایند بررسی آن، با اولویت در شورا مطرح خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: پیش نویس آئین نامه ایمنی در جایگاه های عرضه سوخت در این نشست بعد از بررسی و دریافت نظرات اعضای شورا تایید و به تصویب رسید.
در ادامه این نشست علی مظفری مدیر كل بازرسی كار و دبیر شورایعالی حفاظت فنی به اهمیت نقش آفرینی بیشتر كمیته های حفاظت فنی در كارگاه های كشور با عنایت به وظایفی كه در قانون كار و آئین نامه مربوطه پیشبینی شده است، اشاره نمود و اظهار داشت: بازبینی آئین نامه كمیته های حفاظت فنی و بهداشت كار در دستور كار اداره كل بازرسی كار قرار گرفته است و نظرات همكاران ادارات اجرایی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی هم در این خصوص دریافت شده و بعد از نهایی شدن در دستور كار شورا قرار خواهد گرفت.
در این جلسه پیشنهاداتی از جانب اعضای شورا در مورد در نظر گرفتن سیستم های تشویقی برای كارفرمایانی كه مقررات ایمنی را به خوبی اجرا می كنند همچون مشوق های بیمه ای طرح شد كه رئیس شورایعالی حفاظت ضمن استقبال از پیشنهاد عرضه شده اظهار داشت: اجرای اصولی و اساسی مشوق های بیمه ای برای سازمان تامین اجتماعی هم باعث صرفه جویی در هزینه های درمان كارگران شده و سازمان هم از مزایای آن منتفع خواهد شد و ازاین رو اتخاذ این رویكرد در مصوبات شورایعالی امری ضروری به نظر می آید.

1398/05/19
18:39:57
5.0 / 5
2034
تگهای خبر: بیمه , پزشك , تامین اجتماعی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید