فرودگاهی به شكل ستاره دریایی و ظرفیت 72 میلیون مسافر

فرودگاهی به شكل ستاره دریایی و ظرفیت 72 میلیون مسافر كاروخدمت: مقرر است پكن پایتخت چین، میزبان فرودگاه جدید و بزرگی باشد كه قادر خواهد بود تا سال 2025 میلادی، بالغ بر 72 میلیون مسافر را در جهان جابجا كند.


به گزارش كاروخدمت به نقل از ایسنا، روز گذشته بود كه شی جی پینگ، رئیس جمهور چین در جریان برگزاری مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز به كار دولت فعلی، از پروژه جدیدترین و بزرگترین فرودگاه تك ترمینال در جهان با ظرفیت ۷۲ میلیون مسافر تا سال ۲۰۲۵ و ۱۰۰ میلیون مسافر تا سال ۲۰۴۰ میلادی بازدید و آنرا افتتاح نمود.
طبق گزارش گاردین، این فرودگاه بزرگ كه به هدف توسعه سفرهای داخلی و خارجی به مقصد و مبدا چین راه اندازی شده است، انتظار می رود كه بزودی تبدیل به یكی از شلوغ ترین و پرازدحام ترین فرودگاههای جهان شود و میلیون ها مسافر را به صورت روزانه به مقاصد مختلف داخلی و بین المللی جابجا كند.
فرودگاه بین المللی جدید پكن داكسینگ در ۴۶ كیلومتری جنوب شرقی میدان اصلی این شهر، تیانمن، واقع شده است كه مقرر است با ظرفیت كامل آن، ۱۰۰ میلیون مسافر، تا سال ۲۰۴۰ میلادی و ۷۲ میلیون مسافر تا سال ۲۰۲۵ میلادی؛ راه اندازی و بهره برداری شود.
هزینه پروژه راه اندازی این فرودگاه كه از پنج سال پیش تابحال شروع شده است، ۴۵۰ میلیارد یوان معادل ۵۰ میلیارد پوند تخمین زده شده است كه روز گذشته توسط شی جی پینگ، رئیس جمهور چین به صورت رسمی راه اندازی شد.
ساختمان این فرودگاه عظیم توسط زها حدید، بعنوان یكی از بهترین و معروف ترین مهندسان معمار در جهان به شكل یك ستاره دریایی طراحی شده است و گفته می شود شلوغ ترین و بزرگترین فرودگاه تك ترمینال در جهان محسوب خواهد شد.
خیلی از شركت های هواپیمایی خارجی و چینی نیز اعلام نموده اند كه قصد دارند پروازهای خودرا به این فرودگاه جدید منتقل كنند كه همچون مهم ترین آنها می توان به بریتیش ایرویز، كاتای اقیانوس آرام، فین ایر و ایر چاینا اشاره نمود.
بر طبق این گزارش، ابعاد این فرودگاه ۷۰۰ هزار متر مربع است كه در واقع به اندازه ۱۰۰ زمین فوتبال است.
هم اكنون بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه جهان، فرودگاه آتلانتا در ایالات متحده آمریكاست كه می تواند روزانه بیشتر از صد میلیون مسافر را به مقاصد مختلف جابجا كند اما دو ترمینال مسافری دارد كه در صورت بهره برداری و راه اندازی فرودگاه جدید پكن داكسینگ، این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.








منبع:

1398/07/05
14:09:24
5.0 / 5
1928
تگهای خبر: بهره برداری , توسعه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید