ربیعی باز هم تاكید كرد؛

پول پاشی اشتغال تولید نمی كند، ضرورت تغییر نگاه به كار

پول پاشی اشتغال تولید نمی كند، ضرورت تغییر نگاه به كار كاروخدمت: وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر ضرورت تغییر نگاه به فرهنگ كار اظهار داشت: پاشیدن پول منهای فرهنگ كار و ارزش نهادن به آن، تأثیری در اشتغال و رشد اقتصادی ندارد.



به گزارش كاروخدمت به نقل از مهر، علی ربیعی در جشنواره «موسیقی نغمه های كار و تلاش» تصریح كرد: معتقدم بخش اعظمی از مشكلات ایران از فرهنگ كار و نوع نگاه به شغل است و امروز متأسفانه نگاه به كار بیش از هر چیز با مزد عجین شده است؛ البته معتقد نیستیم كه بین مقوله كار و مزد، ارتباطی وجود نداشته باشد، اما واقعیت این است كه امروزه مقوله كار با جوهره انسانی و در كلان خود، با جوهره حركت رو به رشد جامعه فاصله گرفته است.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر اینكه حتی تولیدات و بهره وری ما با فرهنگ كار ارتباط دارد، اضافه كرد: اساساً در نوع نگاه به فرهنگ كار، نیاز به یك تجدیدنظر اساسی داریم.
این عضو كابینه دولت دوازدهم در بخش دیگری از اظهاراتش اظهار داشت: انتظار نداریم كه پاشیدن پول، تولید، رشد اقتصادی و شغل تولید می كند، بلكه معتقدیم پول پاشی اگر منهای فرهنگ كار و ارزش نهادن به كار باشد، هیچ تأثیری در رشد بهره وری و اشتغال ندارد.
وی ادامه داد: در یك مطالعه ای، بررسی گردید كه چرا كشور ما نسبت به كشورهای هم سطح خود، با یك عقب ماندگی مواجه می باشد كه بررسی ها نشان داد، مهم ترین مبحث تأثیرگذار در این عقب ماندگی، نوع نگاه به فرهنگ كار است و اگر بخواهیم بر روی فرهنگ شغل، كار نماییم، ادبیات، شعر و موسیقی در قالب یك مجموعه مؤثر هستند تا نگاه جامعه به كار و فرهنگ آن تغییر كند.
ربیعی با تاكید بر اینكه در میان شاخص های توسعه اجتماعی یك جامعه، اساساً فرهنگ كار از ضریب بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: واقعیت این است كه در سطوح مختلف فرهنگ كار، دچار نقصان هستیم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: در حوزه ادبیات كار، تئاتر كار، موسیقی كار، داستان و رمان كار، بنا داریم نهادسازی كنیم؛ حتی می توانیم موزه كار را تأسیس نماییم. اساساً در فعالیت های مرتبط با رشد اشتغال، باید از ابزارهای فرهنگ كار استفاده نماییم.
وی در انتها تصریح كرد: افرادی كه با فرهنگ كار آشنا باشند، اساساً شكنندگی آنها در مقابل صدمه های اجتماعی نسبت به سایر افراد كمتر است.

1396/10/05
19:32:28
5.0 / 5
2865
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید