دوركاری كاركنان مشروط به فراهم بودن زیرساخت ها

دوركاری كاركنان مشروط به فراهم بودن زیرساخت ها كاروخدمت: سازمان اداری و استخدامی با تاكید بر ارائه خدمات دستگاه ها به مردم ضمن سختگیری بر رعایت پروتكل های بهداشتی در ادارات، تصمیم جدیدی درباره دوركاری ندارد و آنرا مشروط به فراهم بودن زیرساخت ها و تصمیم مدیران می داند.


به گزارش کاروخدمت به نقل از ایرنا، از اسفند سال قبل با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی مهمترین سفارش برای جلوگیری از شیوع این اپیدمی بود. در همین راستا ستاد ملی کرونا برای کاهش تردد یا حضور افراد در مجموعه دولت تصمیماتی برای حضور کارکنان در نظر گرفت.
در ابتدای امر، ساعت کاری محدود شد و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ تغییر نمود. در ادامه با گسترش اپیدمی در فروردین ماه حضور کارکنان در ادارات به یک سوم و دو سوم و با اولویت کارکنان مبتلا به بیماری های زمینه ای و خاص بالای ۶۰ سال سن و خانم های حامله و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال کم شد.
اما از اوایل خرداد ماه و فروکش کردن نسبی کرونا در کشور، مجدد شرایط به حالت عادی برگشت و دولت طی بخشنامه ای از دستگاه های اجرائی خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی کارکنان در محل کار خود حاضر شوند، ولی ساعات کاری آنها از ۷: ۳۰ تا ۱۴: ۳۰ محدود شد.
براین اساس رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام نمود که طبق تصمیمی که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته است و بخشنامه ای که در این مورد سازمان اداری و استخدامی کشور (در خردادماه) صادر کرده است دستگاه های اجرائی می توانند در صورتی که زیر ساخت دورکاری در آنها برقرار است از خدمات کارکنان به صورت دورکاری استفاده کنند.
جمشید انصاری اضافه کرد: تصوری که از تعداد کارمندان دولت در مقایسه با حدود ۸۵ میلیون جمعیت کشور وجود دارد، تصور دقیقی نیست، تعداد کارکنان دولت شامل کارکنان دستگاه های اجرائی، نیروهای نظامی، انتظامی، کارکنان شهرداری ها و سایر کمتر از سه و نیم میلیون نفر هستند که قسمتی از اینها اساسا تحت هر شرایطی برای ارائه خدمات باید در محل های کار خود حضور داشته باشند.
رییس سازمان اداری و استخدامی با اعلان اینکه معنای دورکاری این نیست که کارمندان را تعطیل نماییم در خانه بمانند و خدمات ضروری دولت زمین بماند، اشاره کرد: اجازه دورکاری کارمندان از خردادماه به صورت یک بخشنامه دائمی صادر شده ولی همانطور که اشاره شد یک شرط دارد که زیر ساخت ارائه خدمت از طرف کارمند به صورت دورکاری وجود داشته باشد. هر دستگاهی می تواند زیر ساخت ها را فراهم آورد و در صورت فراهم کردن این زیر ساخت ها از خدمات دورکاری کارکنان خود استفاده نماید.
در این زمینه سخنگوی دولت نیز هفته گذشته در بازدید از ایستگاه مترو درباب کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و اجرای دورکاری اظهار داشت: فعالیت سیستم اداری در صورت فقدان نیروی کار با مشکل مواجه می شود و از همین رو باید این مساله را به شکلی مدیریت کرد که هم سیستم اداری گرفتار مشکل نشود و هم بتوان نکات بهداشتی را رعایت کرد.
علی ربیعی اضافه کرد: تصمیم برای دورکاری کارمندان برمبنای نظام اداری گرفته می شود و الان نیز در شرایط ضرورت حضور کارمندان به یک سوم کاهش یافته و ساعت کاری آنان هم کم شده است.
براین اساس آخرین موضع سازمان اداری و استخدامی و دولت تاکید دارد که درمرحله اول باید دستگاه های اجرائی تمامی پروتکل ها را رعایت کرده و در امتداد توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیک حرکت نماید که کمترین حضور مراجعه کنندگان در سازمان ها و دستگاه ها را با خود به همراه داشته باشد ولی در صورت وجود زیر ساخت می توانند بنابر تشخیص خود کارکنان را دور کار کنند.



منبع:

1399/08/01
13:34:44
5.0 / 5
1464
تگهای خبر: استخدام , توسعه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید