بررسی دستاوردهای سیدالشهدای خدمت،

بلبرینگ سازی تبریز چگونه احیا شد؟

بلبرینگ سازی تبریز چگونه احیا شد؟ کاروخدمت: در ادامه اجرای نهضت احیای بنگاه های راکد و تعطیل شده در دولت سیزدهم و از رکود خارج شدن واحدهای اقتصادی، «کارخانه بلبرینگ سازی تبریز» به چرخه تولید بازگشت و در راه تولید و اشتغال قرار گرفت.



به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، تقویت و پشتیبانی از بنگاه های کوچک و متوسط همچون راهکارهای پشتیبانی از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است؛ به همین دلیل موضوع پرداختن به بنگاه های اقتصادی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همیشه مورد توجه بوده و بر لزوم احیای صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی از برنامه های اساسی دولت تاکید گردیده است.

خوشبختانه در دولت سیزدهم مسیر بازگشت کارگران به کارخانه های راکد و تعطیل شده هموار شد و در ادامه اجرای نهضت احیای بنگاه های راکد و ورشکسته و از رکود خارج شدن واحدهای اقتصادی، کارخانه بلبرینگ سازی تبریز به چرخه تولید بازگشت و توانست به حیات خود ادامه دهد.



شرکت گسترش صنعت بلبرینگ ایران (IBC) آبان ماه سال ۱۳۴۸ در در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار و با مشارکت شرکت SKF سوئد، تأسیس شد. این شرکت، بلبرینگ و رولر برینگ های مخروطی را بر طبق مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می کرد و تا دهه ۸۰ بدون مشکل به کار خود ادامه می داد اما در اواخر سال سال ۱۳۸۸ به سبب مشکلات گوناگون مالی و مدیریتی در راه ورشکستگی قرار گرفت و کارهای شرکت راکد ماند. کارگران کارخانه تا ماه ها با عدم پرداخت حقوق دست و پنجه نرم می کردند و مطالبات معوق بسیار داشتند.

در اسفند سال ۱۴۰۰ کارخانه بلبرینگ سازی بوسیله مزایده بفروش رسید و با ورود «هلدینگ سلیمیان» جان تازه ای گرفت؛ به نحوی که با پرداخت ۳۶۱ میلیارد تومان در جریان مذاکره شرکت را به دست گرفت. مدتی بعد در مهرماه ۱۴۰۱ و در دولت سیزدهم با شناسایی و حل مشکلات مربوط به نقدنیگی، تامین مواد اولیه و بازسازی و بروزرسانی ماشین آلات و تجهیزات، کارخانه بلبرینگ سازی تبریز بعد از وقفه ای کوتاه تولید را از سر گرفت.



آن زمان با تزریق بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه جدید، تامین مواد اولیه و بازسازی ماشین آلات انجام گرفت و این واحد باردیگر افتتاح شد و همه کارگران و کارکنان از مهرماه ۱۴۰۱ به کار خود بازگشتند. هم اکنون برای بیش از ۲۳۰ نفر در این کارخانه اشتغالزایی شده و کارگران حقوق خودرا بدون تاخیر و هر برج دریافت می کنند.

با استقرار دولت سیزدهم و اجرای سیاست حمایتی و تشویقی مشکلات واحدهای تعطیل و راکد شناسایی و لطمه شنایی و موجبات بازگشت آنها به چرخه تولید و اشتغال برقرار شد.



درحال حاضر کارخانه بلبرینگ سازی تبریز به یکی از واحدهای تولیدی فعال و معتبر در حوزه تولید انواع بلبرینگ در سطح استان آذربایجان شرقی تبدیل گشته و می تواند بخش اعظمی از نیاز کشور را نیز تامین کند. این کارخانه به پیشرفته ترین مهارتهای تولید و نظام کنترل کیفی قوی و دقیق تجهیز شده و تمام تولیدات آن و دقت چرخشی برینگ های IBC مطابق استانداردهای جهانی است.

امروز این کارخانه بیش از ۶.۳ میلیون عدد از بلبرینگ و رولر برینگ مخروطی و بیش از ۱۲ میلیون عدد انواع ساچمه و رولرهای مخروطی در سایزهای مختلف تولید می کند.

به گزارش کاروخدمت به نقل از ایسنا، کارخانه بلبرینگ سازی تبریز جزو۲۲۰ واحد راکد در آذربایجان شرقی بود که در مسافرت رییس جمهور فقید به این استان از وضعیت رکود و ورشکستگی درآمد و جشن احیای آن برپا شد.





منبع:

1403/03/18
11:46:59
5.0 / 5
241
تگهای خبر: استاندارد , اشتغال , اقتصاد , بازسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳

كاروخدمت

خدمت در محل شما

karokhedmat.ir - تمام حقوق سایت كاروخدمت محفوظ است
بیمه اشتغال تولید